GOLDEN CHAMP,1255
GOLDEN CHAMP,1255
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tja!
Ny medlem,som blivit med Golden Champ!
Behöver säkert en massa tips under Höst/vintern,från några som har dessa tillhands!
Jag söker lite närbilder på en orginal! Golden Champ så man kan se att man har "rätt" saker på sin!
Någon som har lust att mejla detta vore jag tacksam!
Dvs Några bilder motor,ram,styre med hantag m.m,broms fram tex!
Fälgarna är lackade,är blästring bästa sättet att få bort färgen på dessa?
Roger <!-- </EdIndex> --></div>
Ny medlem,som blivit med Golden Champ!
Behöver säkert en massa tips under Höst/vintern,från några som har dessa tillhands!
Jag söker lite närbilder på en orginal! Golden Champ så man kan se att man har "rätt" saker på sin!
Någon som har lust att mejla detta vore jag tacksam!
Dvs Några bilder motor,ram,styre med hantag m.m,broms fram tex!
Fälgarna är lackade,är blästring bästa sättet att få bort färgen på dessa?
Roger <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://raketsport.com/compacten.htm
scrolla ner te champen o kolla de bilderna. en början iaf! <!-- </EdIndex> --></div>
scrolla ner te champen o kolla de bilderna. en början iaf! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Re: GOLDEN CHAMP,1255
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
att glasblästra en fälg tar med våra BRA grejjer ca 2 timmar /fälg. men det blir kanon.
blästrar man med grövre grejjer går det på 2 minuter men blir skitgrovt och skitfult i ytan
håller på att kolla så att jag kan lägga upp färgkoder till Champarna och även kulören till fälgarna.
jag ska bara kolla ordentligt först så det inte blir fel.
eftersom det inte finns original färgkoder att tillgå så blir det ju liksom lite godtyckligt vad som i fortsättningen ska betraktas som "Rätt"
lycka till så länge <!-- </EdIndex> --></div>
Fälgarna är pulverlackade från fabriken, det bästa sättet jag har kommit på är att lägga dom i förtunning ett par dar då blir det så pass mjukt att man kan sickla bort det mesta men man måste va snabb för det stelnar snabbt när man tagit upp det ur badetPojkdröm skrev:Tja!
Ny medlem,som blivit med Golden Champ!
Behöver säkert en massa tips under Höst/vintern,från några som har dessa tillhands!
Jag söker lite närbilder på en orginal! Golden Champ så man kan se att man har "rätt" saker på sin!
Någon som har lust att mejla detta vore jag tacksam!
Dvs Några bilder motor,ram,styre med hantag m.m,broms fram tex!
Fälgarna är lackade,är blästring bästa sättet att få bort färgen på dessa?
Roger
att glasblästra en fälg tar med våra BRA grejjer ca 2 timmar /fälg. men det blir kanon.
blästrar man med grövre grejjer går det på 2 minuter men blir skitgrovt och skitfult i ytan
håller på att kolla så att jag kan lägga upp färgkoder till Champarna och även kulören till fälgarna.
jag ska bara kolla ordentligt först så det inte blir fel.
eftersom det inte finns original färgkoder att tillgå så blir det ju liksom lite godtyckligt vad som i fortsättningen ska betraktas som "Rätt"
lycka till så länge <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 55
- Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
- Ort: Hofors
Re: GOLDEN CHAMP,1255
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fälgarna är pulverlackade från fabriken, det bästa sättet jag har kommit på är att lägga dom i förtunning ett par dar då blir det så pass mjukt att man kan sickla bort det mesta men man måste va snabb för det stelnar snabbt när man tagit upp det ur badet
att glasblästra en fälg tar med våra BRA grejjer ca 2 timmar /fälg. men det blir kanon.
blästrar man med grövre grejjer går det på 2 minuter men blir skitgrovt och skitfult i ytan
håller på att kolla så att jag kan lägga upp färgkoder till Champarna och även kulören till fälgarna.
jag ska bara kolla ordentligt först så det inte blir fel.
eftersom det inte finns original färgkoder att tillgå så blir det ju liksom lite godtyckligt vad som i fortsättningen ska betraktas som "Rätt"
Håller med ang. fälgarna. Mycket jobb att få bort den gamla pulverlacken.
Jag tog färgborttagningsmedel som man penslade på och fick verka i ett dygn, sen fick man skölja, skrapa , peta och upprepa alltihopa flera gånger.
Avslutade med glasblästring innan fälgarna pulverlackades.
Resultatet blev i alla fall kanon och ser efter en sommar och 250 mil senare fortfarande som nya ut.
lycka till så länge[/quote] <!-- </EdIndex> --></div>
att glasblästra en fälg tar med våra BRA grejjer ca 2 timmar /fälg. men det blir kanon.
blästrar man med grövre grejjer går det på 2 minuter men blir skitgrovt och skitfult i ytan
håller på att kolla så att jag kan lägga upp färgkoder till Champarna och även kulören till fälgarna.
jag ska bara kolla ordentligt först så det inte blir fel.
eftersom det inte finns original färgkoder att tillgå så blir det ju liksom lite godtyckligt vad som i fortsättningen ska betraktas som "Rätt"
Håller med ang. fälgarna. Mycket jobb att få bort den gamla pulverlacken.
Jag tog färgborttagningsmedel som man penslade på och fick verka i ett dygn, sen fick man skölja, skrapa , peta och upprepa alltihopa flera gånger.
Avslutade med glasblästring innan fälgarna pulverlackades.
Resultatet blev i alla fall kanon och ser efter en sommar och 250 mil senare fortfarande som nya ut.
lycka till så länge[/quote] <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej , kul att ni är så seriösa. jag tycker som ni sagt att färgen sitter mycket bra och det ska man inte klaga på , men ni menar att man kan få dom pulverlackade på nytt om man tar bort den gamla?
var får ni sånt gjort? kan man gå till någon av dom plåtfirmor som jobbar med plåt till apparatskåp och liknande.krävs det inte någon specialgrund för aluminium?
Vet ni om det går att rikta en fälg? jag köpte en begagnad som någon troligen kört på en sten med....? <!-- </EdIndex> --></div>
var får ni sånt gjort? kan man gå till någon av dom plåtfirmor som jobbar med plåt till apparatskåp och liknande.krävs det inte någon specialgrund för aluminium?
Vet ni om det går att rikta en fälg? jag köpte en begagnad som någon troligen kört på en sten med....? <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 55
- Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
- Ort: Hofors
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
När det gäller riktning så går det relativt enkelt eftersom fälgarna är mjuka. En rejäl plastklubba fixade min bakfälg till perfekt rundhet. <!-- </EdIndex> --></div>
Det behövs ingen specialgrund utan metallrent och hyfsat släta så blir resultatet perfekt.<50_cc skrev:Hej , kul att ni är så seriösa. jag tycker som ni sagt att färgen sitter mycket bra och det ska man inte klaga på , men ni menar att man kan få dom pulverlackade på nytt om man tar bort den gamla?
var får ni sånt gjort? kan man gå till någon av dom plåtfirmor som jobbar med plåt till apparatskåp och liknande.krävs det inte någon specialgrund för aluminium?
Vet ni om det går att rikta en fälg? jag köpte en begagnad som någon troligen kört på en sten med....?
När det gäller riktning så går det relativt enkelt eftersom fälgarna är mjuka. En rejäl plastklubba fixade min bakfälg till perfekt rundhet. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
en svarv eller nåt att spänna fast och finrikta på slutet underlättar så klart.
googlade på pulverlack i tyresö och hittade detta
http://www.lokaldelen.se/foretag/Tyres%C3%B6/403779/Janne+Lind+Produktion/ <!-- </EdIndex> --></div>
håller medagneskajsa skrev:Det behövs ingen specialgrund utan metallrent och hyfsat släta så blir resultatet perfekt.<50_cc skrev:Hej , kul att ni är så seriösa. jag tycker som ni sagt att färgen sitter mycket bra och det ska man inte klaga på , men ni menar att man kan få dom pulverlackade på nytt om man tar bort den gamla?
var får ni sånt gjort? kan man gå till någon av dom plåtfirmor som jobbar med plåt till apparatskåp och liknande.krävs det inte någon specialgrund för aluminium?
Vet ni om det går att rikta en fälg? jag köpte en begagnad som någon troligen kört på en sten med....?
När det gäller riktning så går det relativt enkelt eftersom fälgarna är mjuka. En rejäl plastklubba fixade min bakfälg till perfekt rundhet.
en svarv eller nåt att spänna fast och finrikta på slutet underlättar så klart.
googlade på pulverlack i tyresö och hittade detta
http://www.lokaldelen.se/foretag/Tyres%C3%B6/403779/Janne+Lind+Produktion/ <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för svaret, då har jag lite att göra i vinter.
Skulle sitta fint med lite bättre däck och nylackat....
Appropå lackning så har jag en kompis på Tyresö Bilackering som i sin tur känner en kille som jobbat med att måla compacter i många år på fabriken.
Jag ska be honom kolla om han kan ha några färgkoder kvar,för jag vet att han visste exact hur dom lackade Goldens metallic.
Ett långskott kanske men det kostar inget att fråga <!-- </EdIndex> --></div>
Skulle sitta fint med lite bättre däck och nylackat....
Appropå lackning så har jag en kompis på Tyresö Bilackering som i sin tur känner en kille som jobbat med att måla compacter i många år på fabriken.
Jag ska be honom kolla om han kan ha några färgkoder kvar,för jag vet att han visste exact hur dom lackade Goldens metallic.
Ett långskott kanske men det kostar inget att fråga <!-- </EdIndex> --></div>
färgkod
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Även ett långskott kan gå mål,! <!-- </EdIndex> --></div>