Moped till jobbet!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:
kejsaren skrev:
Hasse skrev:Jag har 5,5 mil enkel till jobbet så det blir bil för mig.
va :shock: :shock: miljöbov :evil:

Du är välkommen och skjutsa mig till jobbet i din EL-bil. :D
:lol:

det enda man har är en kraftig el-bill från vattenfall <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snällt som alltid startade kära sachsmotorn och mopeden tog mig enkelt till jobbet. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
fredric_brodin

Inlägg av fredric_brodin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag tar min victoria till skolan varje dag .. har bara 3 kilometer till skolan men då får man njuta av känslan :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->några timmar till sen får mopeden frakta mig hem igen!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En gång körde jag till jobb två gånger.... <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har gjort ett par resor till jobbet i år men det har ju varit sånt jävla kass väder. 2,5 mil i regn är inte roligt och sedan ska man ju hem igen men det tar bara ca 5 minuter längre med moppe till jobbet än med bil, vilket är försummbart. men dom gånger jag åkt moppe är det trevligt , vilket det oftast när man just åker moped.... <!-- </EdIndex> --></div>
60 cc

Inlägg av 60 cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har åkt till jobbet året om sedan 2002. Nya i samlingen har fått visa vad de går för, en del har ratats ganska snabbt andra har för evigt flyttat in hos mig. Några bor kvar trots att jag gärna hade sett att de flyttat. Mopeder som använts är i tur och ordning så långt minnet räcker. Dakota 76, Dakota guld 74, Mustang 610 69 (lika med monarskoter) - den var lite träig och man kunde aldrig riktigt lita på den. Dakota 77 var bra - användes två säsonger. Sedan blev det Crescent Saxoped 59, Crescent Saxoped 60, Florida 64 vit, Dakota 66, Florida (Texas) svart 62, Alabama 66, Florida 67 röd - förra vintern) och nu Alabama 67. Troligen blir det Floridan från 62 i vinter eftersom jag har snödäck bak på den. Alabama är inte så kul på isiga vägar. Jag har några till som jag faktiskt inte är säker på om de rullar 5 mil tur och retur utan tidsödande stopp. De värsta att åka på var Saxopederna - den ena tappade ljuddämparen - en fin cigarr - i en rondell. Det nyputsade kromet blev några sekunder senare platt repigt metallskrot och den andra tappade kedjan i hög fart och mosade det dyrbara kedjeskyddet. (Äger ingen av dem längre.) Den vita Floridan orsakade ett sjukhusbesök efter en isfläck och såldes direkt efter. Den röda Floridan vurpade jag med på samma ställe som med den vita och den såldes också direkt. Har dock fortfarande värk i benet av och till. Alabama känns tryggt och lite gubbigt. Man är ju inte lika alert vid 50 fyllda. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har bara 1-2 km till jobbet, och sen ligger arbetsplatsen ligger mitt i stan, bokstavligen talat mitt i stan... 20 meter från stora torget.. så åker bara om det är sjukt fint väder, eller har feeling, annars cyklar jag.... <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åker så gott som alltid moped, har 1,3km till jobbet och alternerar mellan Crescent Compact -69, och min Café racer Puch Monza - 84.

Blir garanterat dagligt moppeåkande framöver, pga fartblindhet på 40sträcka i Halmstad senaste helgen, boten blev fan dyrare än bilen var i inköp. Så nu står bilen och skäms i vinterförvaringen. Och Puchen lär få slita hårt under vintern. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Nymans2013 skrev:.....pga fartblindhet på 40sträcka i Halmstad senaste helgen, boten blev fan dyrare än bilen var i inköp.....
Usch, låter ruggigt... :?

Jag, bromskloss i biltrafik, har en fotkörningsbot bakom mig och det var på åttitalet då jag ofta körde med typ "en hastighet" på landsväg och det var 80 km/tim. Tyvärr missade jag en hastighetsnedsättning till 70 km vid Ålem norr om Kalmar och där stod polisen och hade kontroll. Boten kostade 600 kronor då och kändes mycket surt.

Några år senare körde jag med släpet och ett par bräder stack c:a 1.5 meter efter släpet. Jag blev stoppad och polisen mätte. Kostade 1000 kronor och kändes om möjligt ännu surare. :(

Numera aktar jag mig noga för jag har inte råd med några böter.....

Så är det och ha en god afton Melvin... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->känns som just det där med konstapel besök när jag åker moppe är överhängande... jobbet ligger 50 meter ifrån polisstationen, så man är lite rädd att en vacker dag hoppar det ut en snut framför en och langar upp böter och plockar ner mopeden framför ögonen på en <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Pop skrev:känns som just det där med konstapel besök när jag åker moppe är överhängande... jobbet ligger 50 meter ifrån polisstationen, så man är lite rädd att en vacker dag hoppar det ut en snut framför en och langar upp böter och plockar ner mopeden framför ögonen på en
har du så trimmad eller konstig moped att du inte vågar träffa polisen med den?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Halvars

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åker på den här till jobbet, när det blir halkigare eller om jag mot förmodan vill kommma i tid, då tar jag sachspacken 8)
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar