Kör med 60cc och kyrkportare (orig.), men har inte lyckats komma underfund med hur man skall få till en bra start med kall motor....
Kyrkportaren har ju ingen choke så hur gör man? Vad jag än gör behövs det ett 10-tal kickar innan den vill gå igång. Men efter första starten kan man lätt få igång den igen på 1a kicken igen.
-Finns det någon start rutin för kyrkportaren jag missat???? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som sagt, flöda. Håll den nedtryckt i någon sek, och kicka sen!
Eller gör som jag, trycker ner den 3-4 ggr. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kanske skall ta och flöda lite mer. Brukar bara hålla nere knappen tills jag precis ser att soppa läcker/fuktar runt knappen. Jag kanske varit lite för försiktig....
Tack för tipset. Efter middagen blir det ett försök med pärlan <!-- </EdIndex> --></div>
Rexxy skrev:Det där låter som att du flödar för mycket. Då blir motorn sur och svårstartad.
Du hade helt rätt Rexxy, TACK!
Jag var precis i garaget och testade och nog startade den så fint så efter lite mindre flödande än vad jag gjort tidigare. Tarvligt nybörjar misstag.... *usch* <!-- </EdIndex> --></div>
Rexxy skrev:
Eller gör som jag, trycker ner den 3-4 ggr.
Det är väl ingen cykelpump heller?
mvh Patrik
Jag brukar också pumpa eller dutta tre, fyra gånger, brukar va lagom. Tycker att det är väldigt lätt att få den sur annars. Och då får man stänga av bensinkranen och kicka som en dåre. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vissa delorto förgasare har en flödarknapp kopplad till en liten kolv som trycker in en dos bensin på luftfiltret varje gång man trycker ned flödarknappen. Ungefär som en cykelpump....Min Ducati kräver en tre nedtryckningar för kallstart.Mvh HSE.
. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Brukar aldrig kicka jag, tar moppen och springer jag ett par kilometer och så startar den, ibland. När jag kommer ihåg att slå på bensinkran <!-- </EdIndex> --></div>