Frukost/Lunch/Brunch..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ska det vara

Bild

Blodpudding med vitkål och lingonsylt!

Kan inte kosta 10kr/tallrik

Bild425g 7.20kr BildVitkål 7.00kr/kilo <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser bra ut alltihopa men jag vet inte om jag fixar all vitkålen för magsystemets skull. Magproblem kommer ofta på hösten och senhösten undrar varför... :?

Jag är fortfarande hungrig men nu får jag allt vänta tills i morgon med att äta.

Men en kopp kaffe får det nog bli i alla fall jag tror jag går och sätter igång pannan... :wink:

Jag har varit i källaren och satt igång den andra pannan så jag måste vara uppe en stund tills det brunnit ut annars hade jag gått och lagt mig.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Jag gillar lingon men hade väl inga då...

Nu har jag ätit mina tre potatisar och även hunnit skriva ett par mejl. Mejla kostar inget utöver bredbandet och potatis är billig (och bra) mat också.
Potatis innehåller stärkelse som i kroppen bildar socker och socker blir man fet av :( :oops:
Har just läst boken "matrevolutionen" :lol:
och efter den läsningen törs man ju inte ens titta på annat än feta baconbitar och kolhydratfattig mat :wtf:

förbannade bok :evil:

:lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

56:an skrev:Det ser bra ut alltihopa men jag vet inte om jag fixar all vitkålen för magsystemets skull. Magproblem kommer ofta på hösten och senhösten undrar varför... :?

Jag är fortfarande hungrig men nu får jag allt vänta tills i morgon med att äta.

Men en kopp kaffe får det nog bli i alla fall jag tror jag går och sätter igång pannan... :wink:

Jag har varit i källaren och satt igång den andra pannan så jag måste vara uppe en stund tills det brunnit ut annars hade jag gått och lagt mig....
Min erfarenhet av ex alergiska barn, så är det ofta att det är mamman som talar om för barnet att det är alergiskt. Inte alltid så, men ofta.
Ungefär så här kan det låta: O Gustav du vet ju att du får utslag om du äter bananer.

Jag menar att tanken att inte äta vitkål sätter igång motreaktion i kroppen.
Och då undrar jag om brunabönorna är snällare mot magen.

Det har skriver jag inte för att "pinka" dig i ögat. Utan tvärt om. <!-- </EdIndex> --></div>
Halvars

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag äter allt, utom senap, ketschup, majonäser , olivolja, frukter , grönsaker, sötsaker( bullar godis och annat sött), mjölk, filmjölk, glass, men annars så äter jag allt, utom fisk :D
PS: Äter inte lamm kött heller, BLÄ :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Halvars skrev:Jag äter allt, utom senap, ketschup, majonäser , olivolja, frukter , grönsaker, sötsaker( bullar godis och annat sött), mjölk, filmjölk, glass, men annars så äter jag allt, utom fisk :D
PS: Äter inte lamm kött heller, BLÄ :?

Du kan inte vara värst tjocke du.

mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skivor till Kaffet..... Men inte med Bertil Perrolf utan med Patrik. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag potatismos med kassler och tomatsås på kommunens aktivitetshus. Efteråt bordtennis. En kille som brukar spela lyckades övertala mej. Vi provade lite först sedan spelade vi ett set. Motståndaren vann med 11-2 men jag lyckades att få över två bollar han missade. 8)

Forehand och backhand och sen försöka sätta bollen i motståndarens hörnor. Jag trodde inte jag var någon fighter men killen sa, - Lugna ner dig nu så spelar vi bollen i mitten fram och tillbaka... :wink:

Jag har aldrig spelat bordtennis tidigare och är för övrigt totalt väck på allt vad sport och idrott heter men det här var faktiskt kul. Det blir nog fler gånger framöver. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Hasse skrev:Skivor till Kaffet..... Men inte med Bertil Perrolf utan med Patrik. 8)
Japp. :)

Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ikväll fisksoppa med rotsaker på aktivitetshuset. Absolut för mej älskar kokt mat 8)

Efteråt Fia med knuff jag blev inte fia :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har lagt ned Ducati meket för i kväll, nu blir pasta med kycklingsås 8)
fina filèer att bränna på i förstaklassens smör 8)

Bild

Kolla vilken lyckost jag är :D Av en kompis: handplockade Curryblad från SriLanka slider_score.gif passar fantastiskt bra till kyckling och fisk :wink:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, de smakade säkert bra men kycklingfiléerna ser läbbiga ut, precis lika läbbig som blodpuddingen jag brukar skära upp i skivor. I kväll slapp jag blodpudding för jag har varit borta och en stund och ätit lasagne osså spelade vi fia efteråt. För övrigt har jag varit däckad några dar nu mest sovit eller suttit och stirrat hålögd rakt ut. Sigge håller på att gå upp i limningen hans Sachsmoped är inte färdig än. :(

Försökte lite med fotpinnarna tidigare idag, det ska vara ett genomgående stift innanför en liten kåpa som fixerar pedalen i rätt läge. Tyvärr ser där ut som en hålig ost för dom har borrat och det blivit fel. Fotpinnen verkar vara något härdad eller specialstål för det går inte att borra som i vanligt konstruktionsstål.
I morrn måste jag prestera något för Sigge kommer framåt kvällningen och han får inte se ut så här då ---> :furious: (sigge om jag inte gjort nåt) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar