layouts flakmoppe

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
layout

layouts flakmoppe

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, lite om mig, Alexander heter jag då och bor i karlstad. Är 16år gammal och har stort intresse för motorburna fordon som alla slags möjliga traktorer,bilar, mopeder, crossar osv osv... Första moppen ja hadde va en dt50mx, den va det mycker skruvning med och fick den aldrig och gå bra, sen fick den bli en nyare dt50 med am6 snurra som ja fick å gå väldigt bra. Nu har jag en Aprilia sr50 och en gilera runner, gileran kan väll klassas som midrace... Nog med allt skitsnack, Nu har jag iallafall köpt mig en flaka! jag har alltid viljat ha en sån å nu har jag en sån som ja ska pilla lite med i vinter! nu kommer det bilder!

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->trevligt att du e från trakterna. ja bor i kristinehamn!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jasså? vad bra att du bor nära om jag behöver delar!:) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska kolla vad ja har för äggmotorsaker liggande. inte mkt men kanske ngt som e friskt. lite vxeldelar vet ja de finns. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men du lyckades ju hitta en riktigt ovanlig när det väl blev en.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jasså? skulle vilja veta lite om den, har du nån info? :) <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->notera tanken under flaket, har en till sån tank liggnas :)

Bild

pluggen i cylindern, blir den märkbart starkare om man tar bort denna?

Bild

sitter en borrad bing 12a på, borrad till 15mm tror jag, den går skit och omöjlig och ställa in, kan det bero på att pluggen är kvar eller att förgasaren är kass?

Bild

layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var rädd om cylindern en sån med plugg i går knappt och få tag på i.a.f. svindyra....

Ska du ha trimmad cylle är det bättre du letar rätt på en sådan som redan är urpluggad. Det lär finnas fler såna än original 1 hästars med plugg i....

Du måste också justera kopplingsspelet mellan arm och det lilla urkopplingskullagret i kopplingens centrum. Pilla loss det lilla lagret och knacka ur tryckstången och där mellan får du lägga brickor tills du har lagom spel på armen och den bör peka något snett bakåt precis när kopplingen tar.

Jag får gratulera till en ovanlig moppe :D Börja inte krångla och byta motor och sabba fästen fixa till moppen som den är istället och ha kul med den.

Såg också det var kedjetransmission i motorn så den motorn har säkerligen suttit där från början. Såna motorer är svåra att få tag på så var rädd om den. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack! Okejj då försöker jag få tag i en annan cylinder utan pluggen i!:)

men ska det se ut så här innanför kåpan?

Bild

Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är inte det där en puch packy fast med en hel del modifikationer? <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vet inte, enligt han som jobbat på norsjö så skulle detta va en helt org? <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
layout skrev:men ska det se ut så här innanför kåpan?
Jag tittar på den U-formade axeln från kopplingsarmen och som ska trycka på kopplingspaketets centrum och det ser något slitet ut men duger vad jag kan se.

När du pillat bort det lilla trycklagret så känn på muttern bakom att den verkligen är fastdragen för jag tycker mig se skrapmärken på kåpan. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det gjorde ja sist ja kolla där å den satt lös! så jag drog till den då :) tror de va i förrgår ja gjorde detta :) <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->angående den ufromade axel, svårt och förklara.. men ja måste vrida kopplingsarmen så den är jemsmed motorn å där börjar den ta, hoppas du förstår vad jag menar! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar