Renovering av Rosalinda VoV 1279

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar för tipset <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kollla runt lite det går och hitta men mest i utlandet, om du inte är så injagad på just att den ska vara krökt så finns det massor av billiga "enkla" varianter
http://fixedgearshop.se/product.php?id_product=51 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom vinklade har jag sett men den krökta är klart snyggare och känns mer retro (på något sätt) så en sån är ju det hetaste alternativet <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite uppdateringar, allt utom ram är blästrat och grundat.
Har kollat lite på färger och den vita stämmer ganska bra med ral 9002 så den får det bli där.
Kommer lämna iväg allt för en epoxigrund innan spacklingsarbetet påbörjas ska även måla med en body inne i skärmar baksidan av kedjeskyddet och kanske även baksidan av täckplåten (verktygslådan)

Bild
Det som ite syns på bilden häger på tork
Bild :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte göra en liten uppdatering.
Allt är nu grundat med en epoxigrund så nu håller jag på att slipa och ev spackla det som behövs (bilder kommer).

Jag har även bestämt vilka färger det blir.

Det vita blir inte en RAL färg som det tipsas om här på forumet, jag har valt en färg från Spies Hecker och den heter N1/N088.

Den blåa har jag däremot valt RAL 5025 som är en blåmetall med pearl effekt, det kan vara så att den är lite mörkare än original men jag resonerade så att färgen har bleknat en aning sen 1972 :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
Bild
Bild

Nu är det dags för lack :P
Allt det vita och sving+kedjeskydd som skall bli silver.
Det blåa får vänta tills detta är klart. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar