Skillnaden?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Kirre

Skillnaden?

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar lite på vad jag skall ha för cylinder på min 1279 när den blir färdig till våren.
Fick syn på att RN Motor sålde Jofrab cylindrar och dom skall ju vara bra hör jag hört.

http://www.rnmotor.eu/sachs-delar/cylindrar/

Nu till min fråga vad är den stora skillnaden mellan 5hk och 7hk förutom att den ena är på 60cc, jag menar varför finns dom två alternativen när det inte skiljer så mycket.
Men sen att jag känner ett mer ha begär på den som är på 5hk och 50cc men vet ej varför. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har man gjutit av en jofrab cylle och säljer den som jofrab igen som från början är en tysk cylinder .Nu börjar det bli lite udda om så är fallet.

Bara borret är skillnaden mellan orginal jofrab cyllarna.

Jag skulle välja 5 halvan så har man mer och slipa BOOST portar i innan det går hål i cylinder loppet :wink: :wink: :wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mats, hur monga cylindrar har det gått åt ? <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Mats, hur monga cylindrar har det gått åt ?
Jag tror det är 4 cyllen på den 2 växlade .
Och då vart det hål i 3 men en kom jag åt att löda.
Dom andra två vart ingen fjong i :D

Men filade till en gammal orginal cylle och pluggade insuget på,och den var riktigt tjockt gods i .Så där kunde man ha riktigt djupa fina boost kanaler.Men den vart kraftigt skadad när orginal ringen gick av,nu är det annan kolv med sega ringar :wink:

Och jag har märkt att den minskade arean på utloppet på orginal cyllarna är positivt i stället för 32 krök och stora muttern på Väss cyllarna.
Verkar hålla gas hastigheten uppe bättre.

:D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar