6202 kullager

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Conrad Engström

6202 kullager

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har bytt panna i somras (begagnad) och där sitter en rökgasfläkt, efter pannan. Jag tyckte att den väsnades, så jag for till biltema och köpte dobbelkapslade kullager 6202. På en söndagn när momentum var stängt. Monterade lagren och körde, nu bev det högre ljud i fläkten. Frugan frågade skall vi bo ihop med det där oljudet.
Pratade med Sura om det fins dubbelkapslade C 3 lager SKF. Ja blev svaret. Handlade två stycken och monterade i går. När jag startade fäkten var det ännu mera ljud :cry: Men jag tänkte, när axeln blivit varm och sedan kallnat har lagren satt sig i lagersätena. Mycket riktigt. Nu hör man inte fläkten i huset, endast vid pannan.
Lite information om lager. Med det är det inte sagt att det är fel på Biltemalagren. <!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Momentum har allt i lagerväg kanske även svåra mopedlager
o dyl.
http://www.momentum-industrial.com/ <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kan ju oxå vara som så att jag jobbar på Tools Momentum.... :roll: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Skriv svar