Nykomling i bilstallet.

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
bryggaren

Nykomling i bilstallet.

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade denna först, en Volvo 343 -80 som hade gått 7300 mil bara:

Bild

Men fastnade för den här sedan, sålde 343:an, och köpte en 142 -73 i stället:

Bild

Ska ha den och dra min gamla husvagn, en Favorit FM40 -70:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gillar husvangnen, mycket fin! volvon va åxå fin! <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gillar husvangnen, mycket fin! volvon va åxå fin! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har passat bättre att haft 343an som dragbil :idea:
Det ser ut att sitta 340 fälgar på vagnen :!: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har haft en Volvo 343:a -80 och gillade den skarpt. Jädrans enkel och bra bil som även var mycket pålitlig. Inte särskilt törstig heller med den lilla B14 motorn... Mycket bra och lasta i också med den stora luckan bak. Har för mig jag fick dra ett rätt stort släp också.

Men så var det det med rosten.... :(

Jag vet inte vad man ska jämföra med men tanken för min del går åt Alfasud, Fiat 124, gamla Oplar och andra bilar som gärna och snabb blev som kex i karossen.

Annars saknar jag Volvo 343:an och blev lite rörd när jag såg ditt fina exemplar på bilden.... :cry:

De åren jag hade min 343:a, 00-05, förde jag bok på hur mycket jag tankade respektive körde och visst tog den lite bensin men jag blev aldrig besviken... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: Sånna stänklappar som sitter på husvagnen söker jag
till min Ford falcon... Har någon ett par som bara ligger skicka ett
PM då de mår bättre åka raggarbil än ligga o tyna bort på en hylla :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar