Någon som kan hjälpa mig med vad detta är för märke / modell

Tips, frågor och allmänt snack.
henrik123
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 maj 2011, 23:00
Ort: bebbens stad.

Någon som kan hjälpa mig med vad detta är för märke / modell

Inlägg av henrik123 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som rubriken säger så skulle jag vilja veta vad jag har kommit över för go glidarhoj. söker även en sadel då det saknas. nya slangar och fäljband är monterade, blev en fin tur i solen idag(men sadel behövs)

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us

Hoppas någon av bilderna kan hjälpa er som kan.

Henrik <!-- </EdIndex> --></div>
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Henrik, dekalen med E:et i en romb samt kedjehulets utformning avslöjar att det är en Fram, tillverkad av Josef Erikssons cykelfabrik i Uppsala.

Bokstaven "D" på Torpedonavet säger att navet är tillverkad 1961- så cykeln är troligen från 1961-62.

http://www.cykelhistoriska.se/framcyklar.htm <!-- </EdIndex> --></div>
henrik123
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 maj 2011, 23:00
Ort: bebbens stad.

Inlägg av henrik123 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för kanon info. Roligt att veta vad detta är. Du har ingen bild på en 61, är lite intresserad av att veta vad jag skall letaa efter för sadel.
Henrik <!-- </EdIndex> --></div>
Federico
Inlägg: 32
Blev medlem: 24 aug 2012, 23:00

Inlägg av Federico »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
henrik123 skrev:Tack för kanon info. Roligt att veta vad detta är. Du har ingen bild på en 61, är lite intresserad av att veta vad jag skall letaa efter för sadel.
Henrik
Gissar att den såldes med en terrymodell i grå eller brun galonklädsel. En plastsadel ungefär som den här http://www.cykelhistoriska.se/pic/cyklar06/crescentvm61.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
henrik123
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 maj 2011, 23:00
Ort: bebbens stad.

Inlägg av henrik123 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanon då jagar vi en sådan så sitter man kila ner sig på stolpen. Tack för hjälpen. Kommer säkert fler frågor under vintern.

Henrik <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar