det är en växelkåpa till en sachsmotor som är 3-växlad, handväxel pedalstart med fartvindskylning. Dessa motorer satt på 3-växlade Cr2000 samt många saxopedmodeller som var 3-växlade
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fins två modeller av dom kåporna. Jag tror den svarta är till den med E17 lager. Jag fick tag i en NOS hos Rösebäcken som ser lika ut, med "stjärt" men den är till motorn med E15 lager. <!-- </EdIndex> --></div>
det är en växelkåpa till en sachsmotor som är 3-växlad, handväxel pedalstart med fartvindskylning. Dessa motorer satt på 3-växlade Cr2000 samt många saxopedmodeller som var 3-växlade
cr2000/raketens kåpor har främre bulthålet "framför" godset i kåpan. den breda fotväxel/L17 motorn har främre skruvhålet "mitt i godset". vet inte riktigt hur jag ska beskriva det i ord. har ingen bild heller.
absolut inte nos. o nya kostar väll runt 70 lappen styck
Jag köpte 2st "NOS" toppmuttrar till framgaffel av en kille i fjollträsk men dom var nytillverkade.
tror inte alla fattar vad nos betyder. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De flesta *piratdelar* till mopeder kom från Italien på sextio- och sjuttiotalet. Även MCB hade sådana delar i sitt sortiment.
I begreppet "NOS" finns det väl inget som säger det måste vara (tyska) originaldelar det menas bara det ska vara nya (=oanvända) delar från gammalt lager.
Nytillverkat är däremot inte nos eftersom det ska vara gammalt så jag förstår kejsarens klagan. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:De flesta *piratdelar* till mopeder kom från Italien på sextio- och sjuttiotalet. Även MCB hade sådana delar i sitt sortiment.
I begreppet "NOS" finns det väl inget som säger det måste vara (tyska) originaldelar det menas bara det ska vara nya (=oanvända) delar från gammalt lager.
Nytillverkat är däremot inte nos eftersom det ska vara gammalt så jag förstår kejsarens klagan.
Jag är skeptisk när det gäller vitala delar som cylindrar.
När det gäller Harley Davidson och Jänkebilar är det TABU. <!-- </EdIndex> --></div>