bytet avklarat. vet att jag gjorde rätt!!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
NiklasHögberg

bytet avklarat. vet att jag gjorde rätt!!!

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu e denhemma hos mig gamla 2013. den e ju allt annat än vacker men det är ju ändå en vacker crescent tror jag. hehe sitter nyman emblem på balskärmen, vet ej av vilken anledning! lägger upp bilder på liket så får ni se vad ja gett 1000 kronor för! lämna gärna ngn kommentar om objektet!

Bild

Bild

Bild

Bild

lyfte av skalet baktill nu ikväll. såg att bromsljuskontakten finns kvar men dessvärre saknas bromsljuset på skärmen. slänger med ett par bilder.
Bild

Bild

plockade loss motorn nu ikväll. snacka om skitig. men den ska rengöras noga o ses över. länge kvar innan den ska köras igen började skruva isär ramen så smått. all el ska bort den ska bytas ut. gamla skarvade kablar säger ju sig själv att de inte fungerar som de ska o tutade man så stannade motorn. haha bara o dra igång o få ren allting nu sen. visar ett par foton på den skitiga motorn. märkte dessutom att kröken på en sådan e inte lika som en vanlig sachs krök till typ compact med flera,
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis en bra affär :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som så många skrivit och hejat på dig oregonian_congratulations.gif
Även om det är lite att göra så är det en kanonaffär thumb_up
Lura nu bara inte in den som bytte med dig till forumet för då blir han inte glad hate-wall.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej då ska inte lura in han här hehe han har ej samma storamoppeintresse som oss här. hette dom bara crescent eller?? för de sitter ju ett nyman märke på bakskärmen. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2000 modellerna fanns i Sverige som Crescent och ett mindre antal som Apollo samt ännu färre var dekalmärkta som "Original".
Nymansemblemet är korrekt eftersom alla mopeder tillverkade av Nymanbolaget hade dessa som en kvalitetsgaranti. 1964 slog Nymanbolagen ihop sig med Monark och bildade MCB (Monark Crescent Bolagen). Därefter finns inga Nymans emblem på mopederna.

Nymansskölden består av fyra fält vilket syftar på Nymans fyra huvudsakliga märken de saluförde: Crescent, Hermes, Nordstjernan och Vega. (De ägde även majoritet i "Apollo-förtaget" M. berlin & co samt sålde 2000 till A-B E.J. Carlström & Son som dekalmärkte dem som "Original"). Nu kanske det blev lite krångligt, men det var rätt invecklat ibland.

Din 2013 är tillverkad mellan 1963-64 (innan sammanslagningen), men jag skulle tippa på 1963.
Bra byte! En moppe och modell som är värd bra mycket mer än 1000kr. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->stort tack josefin för informationen. verkar lite som nyman märket e ngt att bevara. ska slipa ner mopeden för lacken e bedrövligt dålig. kanske lacka i ngn tuff färg utan att göra om den ngt större. nya mattor o så ska de bli på fotplattorna. o rikta lite här o där. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis! Lätt värd en tusing.

Men skaffa dig en kamera pöjk! Bilderna är t o m värre än mina :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mm kamera e på önskelistan faktiskt. fyller 25 snart vettu, tackar för gratulationen till mitt "fynd" <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar