Lite hjälp!!

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Lite hjälp!!

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!!

Jag har köpt en 17mm förgasare med luftburk till min tvåväxlade sachsmotor. Det verkar som luftburken inte är anpassad till tvåväxlad. Är det någon som har tips om hur jag ska lösa detta? Jag var lite inne på att slipa av lite material i underkant på burken, kan det vara lösningen?

Tack på förhand!!! <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har fått fel luftburk, det finns 2 som passar, den lilla som är väldigt ovanlig, du kan se den på Rorres motor här på sidan.
http://www.postimage.org/Ts1c0fZJ.jpg
Eller så köper du en "norsk"luftburk med hålet på sidan
http://alvars.jetshop.se/pub_images/large/01-21-501_7865.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Tackar...

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->... men det är den med hålet på sidan som jag har. Är den bara extra svår att få dit eller? Jag har försökt rätt mycket men man vill ju inte bända och vrida för mycket! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vilken moppe har du? vet att det är lite kinkigt att få dit den på en 2000 <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Crescent Compact 2VXL 120cc.

Undrar hur en 120 cc ser ut på en Compact, Med 80 cc EKF motorer har jag sett lite olika, men aldrig 120 cc :lol: Och är det inte lite dåligt med en 17mm då :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan ju avslöja att det egentligen rör sig om TVÅ st 17 mm på samma motor och 120/2 blir ju 60... Att fixa förgasarna är det sista jag skall göra innan de riktiga provturerna kommer!!!

Mopeden jag behöver hjälp med är alltså en 2 vxl compact. Jag kommer ju att få på luftburken tillslut men jag ville bara veta om ni hade några tips och om det är ett vanligt problem.

Tack för engagemanget så här långt!!! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
peezee skrev:Jag kan ju avslöja att det egentligen rör sig om TVÅ st 17 mm på samma motor och 120/2 blir ju 60... Att fixa förgasarna är det sista jag skall göra innan de riktiga provturerna kommer!!!

Mopeden jag behöver hjälp med är alltså en 2 vxl compact. Jag kommer ju att få på luftburken tillslut men jag ville bara veta om ni hade några tips och om det är ett vanligt problem.

Tack för engagemanget så här långt!!!
Hmm , inte blev man klokare av den beskrivningen <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ehhh dubbla cylindrar på samma motor eller ? [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En gång i tiden läste jag om någon som satt ihop 3 motorer.
peezee har väl satt ihop 2 och är det så är vi nog många som ser fram emot resultat i alla former :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:En gång i tiden läste jag om någon som satt ihop 3 motorer.
peezee har väl satt ihop 2 och är det så är vi nog många som ser fram emot resultat i alla former :drewl:
I boken 30 knyck! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar