Veteranladan har slutat me mopeder....
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undrar på vilket sätt byggaren är extrem <!-- </EdIndex> --></div>
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nä det är inte bara du!
Jag tycker också att det är en dålig konstruktion.
Kolla skarvningen av panhardstaget ! <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace skrev:Är det bara jag, men visst verkar den vara egendomligt byggd?
Bärarmarnas infästning bak ser ju vek ut, fyrkantprofil som inte har nåt stöd i ramen där bärarmarna fästs.
Bakre fjäderbenen lutar inåt, blir ju också konstigt då de sitter längst bak på bärarmen då det är stel bakaxe.
Och övre infästningen på dom, varför inte ha ramen lite kortare där, och ha en tvärbalk som blir hela längden ut till fjäderbenen istället för att hålla på o svetsa först en vekare balk emmellan rambenen och sedan fästen ut till fjäderbenen, man slipper lite svetsfogar och får en stabilare konstruktion.
Tycker det ser märkligt ut.
Och en annan sak, varför välja 140 framvagn och 240 bakaxel och ändå göra om det till 4-bult.
Nä det är inte bara du!
Jag tycker också att det är en dålig konstruktion.
Kolla skarvningen av panhardstaget ! <!-- </EdIndex> --></div>
Alla märken är bäst