<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har affären avklarats mellan mig och flora här på forumet. compacten hamade hos honom och ja for hem med en patinerad roulette. den skall bara tvättas putsas lite samt få rejäl service och ev nya continentaldäck med vit sida!
HUSQVARNA SPORT skrev:Fin har den redan pinkat in revirett.
nej då de e vatten från bilen som vart ute i regnet hela dagen! mopeden verkar va tät o fint då motorn fårr nya lager för en tid sedan! skall finna rätt handtag till växelhandtaget nu bara sen nya o lite wire fix. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
nej då de e vatten från bilen som vart ute i regnet hela dagen! mopeden verkar va tät o fint då motorn fårr nya lager för en tid sedan! skall finna rätt handtag till växelhandtaget nu bara sen nya o lite wire fix.
Jag kan titta på jobbet om det finns något, har du någon närbild på hur handtaget skall se ut? <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
nej då de e vatten från bilen som vart ute i regnet hela dagen! mopeden verkar va tät o fint då motorn fårr nya lager för en tid sedan! skall finna rätt handtag till växelhandtaget nu bara sen nya o lite wire fix.
Jag kan titta på jobbet om det finns något, har du någon närbild på hur handtaget skall se ut?
kan fixa närbild imorgon på de ja söker.
lika som ja söker finns på tradera nu ABC nånting. men ej svarta som ja skall ha utan bara vita eller grå. de e som små noppor på dem o inte rutmönster som magura. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg skrev:
lika som ja söker finns på tradera nu ABC nånting. men ej svarta som ja skall ha utan bara vita eller grå. de e som små noppor på dem o inte rutmönster som magura.
NiklasHögberg skrev:
lika som ja söker finns på tradera nu ABC nånting. men ej svarta som ja skall ha utan bara vita eller grå. de e som små noppor på dem o inte rutmönster som magura.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ABC, där jobbade jag som springpojke 1960! Länge sedan dom lade ned så de hantagen kan inte var lätta att hitta i bra skick. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu e de igång med projektet. monterat husqvarna pedaler igen på den. dessvärre har ågon slipat på pedalaxeln som går genom motorn. och ja misstänker att bromsdelen ej är den rätta heller då delarna passar lite dåligt samt är shimsade med brickor. skall byta pedalaxel om ett tag och sedan jaga efter korrekta bitar till bromsen. har för mig det skall vara en kraftig fjäder som trycker en del utåt som sedan möter vevarmens hakar? rätta mig om ja har fel?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
BigC skrev:Är ny på mopedområdet, men det här var en riktigt snygg modell!
En jag känner ska sälja sin
tyvärr har han lackat om den och inte plockat ihop den men allt ska finnas
tror den är din för 2000 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ibland ska man ha e himla tur. ja visste att ja hade en hink i förrådet som ja haft massa moppedelar i som ja ej identifierat. tömde hinken o vad finner ja om inte korrekt bromshävarm. sen även ett ABC kungälv handtag i svart till växelhandtaget, nu söker ja bara fjädern som trycker bromshävarmen utåt mot tramparmen. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu kan projektet starta på allvar. fick fatt på en OS fjäder till bromshävarmen. sen lite packningar. även en kanonfin kåpa till omkopplaren. sen ett wirehölje i grått till chokewiren. nya vevkilar till pedalarmarna. så inom kort klyvs motorn inför en översyn samt byte av trampaxel. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->motorn avriven från ramen samt klyvning påbörjad. stött på patrull nu då veven e kass. sen även kolven. kolv e minst bekymmer men veven behöver en renovering. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248