<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.
Jag tänkte köpa på mig ett komplett trimkit till min Puch Dakota -67.
Jag skulle vilja ha något som är av det kraftigare slaget. Vad skulle ni rekommendera och varför?
Tack
/
Pär <!-- </EdIndex> --></div>
Trimma originalrestaurerad Dakota
-
- Inlägg: 101
- Blev medlem: 01 nov 2011, 00:00
- Ort: Jönköping
Trimma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det mesta handlar väl om hur mycke pengar du är villig att lägga,men personligen tycker jag att en moppe förlorar lite charm om den blir för vass men titta in på www.trimbutiken.se o kika dom har ju trimsatser med lite olika prestanda o pris. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 101
- Blev medlem: 01 nov 2011, 00:00
- Ort: Jönköping
Re: Trimma originalrestaurerad Dakota
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Här finns en summering av puch kit från 50cc och uppåt.
http://www.mopedarmy.com/wiki/Puch_cylinder_kit_summary#Metrakit_75cc_.2847mm.29
Jag kör en gilardoni 74,6cc men då måste ju fläkten bort och kåporna bytas till colorado dito. Jag gillar dock denna cylinder, råstark som få och med bra bett i toppen. Enligt vad jag vet så är det det värsta som du kan sätta dit direkt ur påsen, porta går ju alltid efteråt om det inte skulle räcka.
Se min renoveringstråd för lite mer info. http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=11914&highlight=&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
Det finns inget värstingkit som är fläktkylt att välja på och du måste vara beredd på att fila upp blocket om du ska ha "bigblock" vilket är lite synd om du har en matching numbers.par_christensson skrev:Hej.
Jag tänkte köpa på mig ett komplett trimkit till min Puch Dakota -67.
Jag skulle vilja ha något som är av det kraftigare slaget. Vad skulle ni rekommendera och varför?
Tack
/
Pär
Här finns en summering av puch kit från 50cc och uppåt.
http://www.mopedarmy.com/wiki/Puch_cylinder_kit_summary#Metrakit_75cc_.2847mm.29
Jag kör en gilardoni 74,6cc men då måste ju fläkten bort och kåporna bytas till colorado dito. Jag gillar dock denna cylinder, råstark som få och med bra bett i toppen. Enligt vad jag vet så är det det värsta som du kan sätta dit direkt ur påsen, porta går ju alltid efteråt om det inte skulle räcka.
Se min renoveringstråd för lite mer info. http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=11914&highlight=&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Trimma originalrestaurerad Dakota
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Det här kanske vore något: http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?p=22653&mforum=raketsport#22653 ?par_christensson skrev:Hej.
Jag tänkte köpa på mig ett komplett trimkit till min Puch Dakota -67.
Jag skulle vilja ha något som är av det kraftigare slaget. Vad skulle ni rekommendera och varför?
Tack
/
Pär
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att jag skrev som jag gjorde beror naturligtvis vad du ska använda moppen till...
Man kan ju ha olika mål med trimning:
Moppen ska göra en målsatt hastighet
Man kan försöka nå en högsta hastighet utan att det synns utan på motorn
Man har en önskan om en hastighet kosta va det kosta vill med en specifik motor
Man kan ju även sätta dit valfri motor o fortsätta att kalla det för moped
Listan går ju att göra längre men huvudsaken är ju att man har skoj... <!-- </EdIndex> --></div>
Man kan ju ha olika mål med trimning:
Moppen ska göra en målsatt hastighet
Man kan försöka nå en högsta hastighet utan att det synns utan på motorn
Man har en önskan om en hastighet kosta va det kosta vill med en specifik motor
Man kan ju även sätta dit valfri motor o fortsätta att kalla det för moped
Listan går ju att göra längre men huvudsaken är ju att man har skoj... <!-- </EdIndex> --></div>