Kyrkportsfundering

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Kirre

Kyrkportsfundering

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det samma/likadan luftburk och bygel på 17 mm förgasaren som på 8,5 & 12 mm?
Jag vill ju inte ha ett luftfilter ut på sidan
Gäller det även för det ställbara munstycket? <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om de är laika långa vet jag inte men de är lika i omfång. Däremot är det större intagshål i 17 burken för ett större lufrflöde så du bör ju ha rätt burk för full effekt. Märks ju på en 8,5 o 12 att om man tar bort bort burken blir det lite rivigare :D munstycke samma. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
agneskajsa

Re: Kyrkportsfundering

Inlägg av agneskajsa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Kirre skrev:Är det samma/likadan luftburk och bygel på 17 mm förgasaren som på 8,5 & 12 mm?
Jag vill ju inte ha ett luftfilter ut på sidan
Gäller det även för det ställbara munstycket?
Det finns en kortare luftburk med ett stort hål/filter i botten som passar på kyrkportaren och då slipper du luftfilter på sidan. Säljs av vissa mopedhandlare och på marknader. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fanns även en kort burk med det lilla fyrkantiga filtret. passar dock inte på alla kyrkportsförgasare.
burken ska vara ca 10 mm kortare än std-burken. kommer inte ihåg exakta mått just nu.
finns även en mittimellan lång burk till membrancylindern.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går att kapa en orginal burk och fila till den så det passar och borra lite mer hål. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar