<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska till å renovera motorn,har fått till ett hyfsat hemmapulat trimm.nu frågan Är det någon som har eller haft funderingar kring att balansera svänghjulet <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det e väl redan ballans i det?? har tidigare en gång lättat ett svänghjlu när de trimmades mkt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jovisst är det balanserat,frågan är ju hur nära nollan det ligger,vissa toleranser finns ju,tillverkar fläkthjul till en maskin på jobbet,på ritningen står det typ,balanseras ner till 5gram bla bla.undrar bara om det lönar sig att kolla? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om de lönar sig vet ja inte men kan ju va skoj o sätta upp o se hur balanserat det är egentligen för skoj skull. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Orginalfläktarna till Sachs dom av aluminium är balanserade från fabrik.
Man kan se det på fläcktbladen dom är avslipade på en sida, ungefär som avkapade i hörnen på en sida. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:Orginalfläktarna till Sachs dom av aluminium är balanserade från fabrik.
Man kan se det på fläcktbladen dom är avslipade på en sida, ungefär som avkapade i hörnen på en sida.
Var det dom man var tvungen att ha en en packning under eller var det plastfläkten ? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja dom med packning under, flakor och tvåpet. Men packningen var till för att tändsystemet inte skulle bada vid vattenstänk. Den tätar ju även runt fläcktkåpan. <!-- </EdIndex> --></div>