
Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Hej! Tack för alla svar!Monarscoot skrev:Instämmer, var snäll åt cylindern om du har en helt original! Har också funderat på förgasaren som länkades till istället för mitt hempul från en motorsåg, men får den plats då den är spegelvänd mot original encarwi?
Sedan är frågan, hur långt vill du gå med trimmet? Det finns en lång fin steg för steg manual hur man får bättre flås i en Flinta!
Super! Har nu skrivit upp detta på min önskelista som lämnas till tomten inför Julreggaefisken skrev:köp denna:
http://www.norscand.com/cylinder-med-kolv-hva-39mm-p-15170-c-2457.aspx
Borra inte i sönder original cylindern (original med plugg växer inte på trä)
Sen köp en 15mm förgasare, typ den här.
http://www.bikenet.se/produktinfo.asp?id=598&katid=15
Fungerar fint på min skoterett.
Se till att sota ut avgassystemet ordentligt och kör med bra 2tolja som sotar lite och smörjer bra och gärna en 3% (istället för 2%)
Man kanske ska skaffa denna cylle o förgasare... Vill inte börja slipa i min org.cylinder... Har du några värmeproblem med denna uppsättning? Vad kör du för drevning? Behöver jag plana toppen? <!-- </EdIndex> --></div>reggaefisken skrev:Bara monterat och smörjt upp ordentligt.
Om du menar att jacka kolven så har jag inte gjort det.
Har ingen gps och hmätar wiren gick i sönder i somras så vet ingen exakt hastighet men gissar på 45-50
Om du vill hålla hastigheten under 42 så räcker det nog med att byta cylindern eller så kör du hela kittet och drevar om tills du får den topphastighet du vill ha.
Då har du stora fläkten också? "ökenfläkt"reggaefisken skrev:Har inga värmeproblem.
Men om jag inte har helt fel så har du skoteretten med padd ljuddämparen?
Och då kan det bli otroligt varmt!
Jag har den nyare modellen som de har löst större delen av värmeproblemet.
jag har inte planat toppen. men det skulle man kanske göra!