Husqvarna Roulette Standard! körklar!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Titta på VRM s hemsida om vevaxlar, Sådana prylar har jag,
Givetvis blir det bättre med riktiga grejer men man kommer långt med lite bonnamek!

Danne <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om en renovering av en viktig pryl skall påverkas av priset, får det vara för min del. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Conrad Engström skrev:Om en renovering av en viktig pryl skall påverkas av priset, får det vara för min del.
ja ja skit i de då. undra ju vad de kosta! moppen e ju liksom inte värd en förmögenhet utan skall ju göras i ordning för vettiga pengar!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ser utmaningen att göra saker själv om detgår men viktiga saker får kosta så är det! Nu är vi ju snart på vinterdäck nivå här... :D Det viktiga är ju att Niklas får ut moppen på vägen även om det finns flera sätt att komma dit bonnamek eller proffsmek allt går utom små barn!

NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Parkerar nog detta projekt nu! kanske kommer igång längre fram. man skall nog va gjord av pengar för o ta hjälp av andra här på forumet med svåra reparationer. fråga om pris e inget man skall göra. utan troligen bara skicka saken på reparation o sedan få en prislapp så man svimmar. ne ja ger fan i detta projektet o drar mig tillbaka! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla storatvåtaktsboken om du har möjlighet för lite inspiration hoppas jag inte ställt till det för dig min tanke att att visa at allt inte måste kosta massor.

NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo ja har att boken bredvid sängen. men ja tvivar på att ja kan få fason på partiet. ja har ju ädå inga nya rullar osv. så ja skiter nog i denna moppe tills vidare. kan hända ja grejar men de blir ingen uppdatering här! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte rullar till en sachs 98 kubikare tror dom gick på 70kr på tools momentum här i Umeå

NiklasHögberg

pnilz skrev:Köpte rullar till en sachs 98 kubikare tror dom gick på 70kr på tools momentum här i Umeå

Danne
försöker hitta måtten på rullarna ja söker men de går ja bet på.. får banka isär vevhelvetet. ev kan ja para ihop 2 vevar till en bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:clapping: :headbang: så ska det låta kör hårt :D

Förr fanns det överdimensionerade rullar då brotchade man ur staken så man fick in lite större om det var mycket glapp! Kanske finns än?

NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->klyver imorgon sen får vi se vart de slutar. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Viktigaste delen i motorn! Om jag fixar en vevaxel och gör det halvdant, för att kassan hos kunden får bästämma och efter montering och provkörning det rasar, så är det ju mitt fel.
Varför jag inte svarade vad det kostar, beror på många faktorer.
Om det fins en vevstake som passar, så kan jag ge pris. För då vet jag, stakens pris, inkl frakt. Jag vet också vad det kostar att dela, montera och rikta vevaxeln.
Men om jag skall leta efter en stake eller göra ett hopplock och hemslöjd, är det omöjligt att säga ett pris. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Conrad Engström skrev:Viktigaste delen i motorn! Om jag fixar en vevaxel och gör det halvdant, för att kassan hos kunden får bästämma och efter montering och provkörning det rasar, så är det ju mitt fel.
Varför jag inte svarade vad det kostar, beror på många faktorer.
Om det fins en vevstake som passar, så kan jag ge pris. För då vet jag, stakens pris, inkl frakt. Jag vet också vad det kostar att dela, montera och rikta vevaxeln.
Men om jag skall leta efter en stake eller göra ett hopplock och hemslöjd, är det omöjligt att säga ett pris.
syftet med att ge veven liv var ev byte av rullarna då ja hoppas resten e ok. men ja löser nog de hela på egen hand. nån ska väl kunna hjälpa mig i värsta fall. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men Niklas.... Du måste ju se det ur Conrads synvinkel också. Om han ska göra något åt dig, tycker jag bara att du ska vara tacksam över att han erbjuder sin hjälp och att han har stoltheten att vilja lämna ifrån sig ett fullgott resultat. Det kan ju faktiskt ändå bli billigast för dig i slutänden... <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
NiklasHögberg

jorhul skrev:Men Niklas.... Du måste ju se det ur Conrads synvinkel också. Om han ska göra något åt dig, tycker jag bara att du ska vara tacksam över att han erbjuder sin hjälp och att han har stoltheten att vilja lämna ifrån sig ett fullgott resultat. Det kan ju faktiskt ändå bli billigast för dig i slutänden...
jo jo men man vill ju ha nån slags ram på priset så man vet om de ens e värt o bry sig om motorn. men men ja ska nog lösa detta på egen hand. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar