<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har just köpt en Crescent 1290 även kallad stockholmare.Jag han köra cirka 2km sen fick jag varken i ettans eller tvåans växel.Jag öppnade upp den idag och såg att axeln till drevet snurrar men drev står still när du har i en växel.
Skulle vara jäkligt tacksam om nån visste hur jag ska få moppen att gå igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Hjälp med växel problem.
drivning
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!.Om det är en sachsmotor så sitter det en krysskil på axeln .Det är väl den som har gått av.Ta av drevet och se efter om det är så.Då kan du ta lite ventilpasta på drevet och slipa in det på axeln.För det är konan som håller drevet på plats.Och sätt dit en ny krysskil sen så håller det.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det ändå vore så lätt som jag trodde det skulle vara.Jag fick byta kil igen idag för den jag la i igår sprack som den tidigare.Tydligen är det ett sår på axel just brevid kilen så på nått vänster så spricker kilen.Kan man laga såret på axeln med t.ex plasticpaddig eller är det en ny axel jag måste köp.Jacket är bara några millimeter djup och kanske en cm långt. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->plastic padding e nog inget att ha te en sån sak. svetsa o slipa e nog bättre om de går o göra. de lär hålla bättre än o fusk laga de hela. fast en annan frisk drevaxel e inte heller någon dum ide. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248