Söndagsfrågan - mc & övrig motor
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bara att välja från listan 
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automobile_manufacturers_of_the_United_States <!-- </EdIndex> --></div>

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automobile_manufacturers_of_the_United_States <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Ja det är bara att sätta igångNRoos skrev:Det är bara att välja från listan
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automobile_manufacturers_of_the_United_States

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- SachsMekarn
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Bilden är taget från Hudson fabriken 1914.
Hudson var riktigt populära under depressionen pga av att de var relativt billig, men även maffian gillade dom då en Terraplan kunde göra nästan 130km/h vilket var mycket snabbare än polisbilarna.
Bilen på bilden är inte en Terraplan utan en Hudson Six-40 1914
<!-- </EdIndex> --></div>
Om de gjort det så hade de haft RÄTT!Pop skrev:skulle gissa på hudson om jag vore er
Bilden är taget från Hudson fabriken 1914.
Hudson var riktigt populära under depressionen pga av att de var relativt billig, men även maffian gillade dom då en Terraplan kunde göra nästan 130km/h vilket var mycket snabbare än polisbilarna.
Bilen på bilden är inte en Terraplan utan en Hudson Six-40 1914

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
En kille jag kände hade en A-Ford i slutet av sjuttiotalet. Den satt ihop någorlunda och så var det lådor med mycket bitar i. Kommer ihåg jag tittade på delarna och konstaterade att det var massproduktion trots att bilen såg så gammal ut att det kunde ha varit mer hantverksbetonat. Killen berättade också det fanns att köpa alla delar nya i USA vilket jag tyckte var lite underligt på en sån gammal bil. <!-- </EdIndex> --></div>
Nej, det gjorde jag inte. Jag kan bara lite allmänt om gamla amerikanska bilar.SachsMekarn skrev:Du vet säkert svaret 56:an?![]()
En kille jag kände hade en A-Ford i slutet av sjuttiotalet. Den satt ihop någorlunda och så var det lådor med mycket bitar i. Kommer ihåg jag tittade på delarna och konstaterade att det var massproduktion trots att bilen såg så gammal ut att det kunde ha varit mer hantverksbetonat. Killen berättade också det fanns att köpa alla delar nya i USA vilket jag tyckte var lite underligt på en sån gammal bil. <!-- </EdIndex> --></div>
Självklart var det massproduktion. Det var ju Henry Ford som uppfann löpande bandsprincipen. Finns inte många amerikanare som kan stoltsera med kvalitet, förutom cadillac före 1962... Kommer säkert att bli ett jävla väsen på somliga,men de som skruvat en del med gamla jänkare vet att det är en obekväm sanning. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Nej, det gjorde jag inte. Jag kan bara lite allmänt om gamla amerikanska bilar.SachsMekarn skrev:Du vet säkert svaret 56:an?![]()
En kille jag kände hade en A-Ford i slutet av sjuttiotalet. Den satt ihop någorlunda och så var det lådor med mycket bitar i. Kommer ihåg jag tittade på delarna och konstaterade att det var massproduktion trots att bilen såg så gammal ut att det kunde ha varit mer hantverksbetonat. Killen berättade också det fanns att köpa alla delar nya i USA vilket jag tyckte var lite underligt på en sån gammal bil.