<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej,
Lite sugen på ett Kokusan till Zündappen men klurar på om man skall välja 6 eller 12V?
Fördelen med 12V borde ju vara att det blir lättare att få lite bättre ös i systemet. Bättre lyse o kanske bättre sprutt på gnistan?
Sedan gör det ju möjligt att koppla in 12V prylar som t.ex varvräknare som ej behöver vara svindyr original.
6V har ju sina fördelar genom att det bara är att "tuta o köra" och skulle man nu behöva hänga dit reservmotorn behöver man ju inte krångla med att byta tändsystem.
Tankar o åsikter?
mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Kokusan brytarlöst, 6 eller 12V?
-
- Inlägg: 227
- Blev medlem: 16 nov 2012, 00:00
- Ort: Mariestad
Kokusan brytarlöst, 6 eller 12V?
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
-
- Inlägg: 227
- Blev medlem: 16 nov 2012, 00:00
- Ort: Mariestad
-
- Inlägg: 664
- Blev medlem: 12 feb 2012, 00:00
- Ort: Lindome
Re: Kokusan brytarlöst, 6 eller 12V?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Och varför skulle det vara någon skillnad om du nu hänger dit reservmotorn och flytta med 12v tändsystemet? <!-- </EdIndex> --></div>jonTe-Zündapp skrev: 6V har ju sina fördelar genom att det bara är att "tuta o köra" och skulle man nu behöva hänga dit reservmotorn behöver man ju inte krångla med att byta tändsystem.
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
- Inlägg: 227
- Blev medlem: 16 nov 2012, 00:00
- Ort: Mariestad
Re: Kokusan brytarlöst, 6 eller 12V?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har en komplett 3växlad motor som jag skulle vilja ha "hyllfärdig" komplett med kåpor, kick o växelpedal som det bara är att hänga på när man känner för det eller när den 5växlade rasar... <!-- </EdIndex> --></div>
Igentligen inte mycket förutom att jag slipper det momentet då.Johan Lat skrev:Och varför skulle det vara någon skillnad om du nu hänger dit reservmotorn och flytta med 12v tändsystemet?jonTe-Zündapp skrev: 6V har ju sina fördelar genom att det bara är att "tuta o köra" och skulle man nu behöva hänga dit reservmotorn behöver man ju inte krångla med att byta tändsystem.
Har en komplett 3växlad motor som jag skulle vilja ha "hyllfärdig" komplett med kåpor, kick o växelpedal som det bara är att hänga på när man känner för det eller när den 5växlade rasar... <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
-
- Inlägg: 227
- Blev medlem: 16 nov 2012, 00:00
- Ort: Mariestad
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sedan kan det vara gött att variera sig....kunna åka tyst o lungt med 50CC/Bing 17 och slippa en vrålande Athena/Mikuni 24:a ibland
<!-- </EdIndex> --></div>
Inget är okrossbart....inte ens ZündappConrad Engström skrev:Motor i reserv.Det behövs väl inte till Zyndapp.

Sedan kan det vara gött att variera sig....kunna åka tyst o lungt med 50CC/Bing 17 och slippa en vrålande Athena/Mikuni 24:a ibland

Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59