HUSQVARNA SPORT skrev:Kanske lika bra att jag byter fram däcket jag håller på och skruvar ihop till stumisen för där är det ganska mycket sprickor men håller luften bra.
annars är du ju rätt bra på att köra utan luft i framdäcket oxå Anders.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja men det här däcket tror jag inte sitter kvar efteråt men var ett märke jag aldrig sett förut Stomii.Men det var lika bra att jag tog lös det för det var mycket rost på fälgen det gamla tygbandet var kvar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter fint att det finns en sving om det jäklas för mig.. följde ju med en trasigt bakfälg ekrarna avklippta med ett lelunav troligen det som suttit på tidigare...synd att mnan är helt värdelös på att ekra då kanske.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har som amatör ekrat upp ett hjul och tog man det bara lugnt så var det ganska enkelt.
Enda missen jag gjorde var att inte se till att fälgbanan var rakt från början innan jag lackade fälgbanan.
Fick dra den rak för mycket tror jag men det fungerar fint och jag kommer utan tvekan göra det igen! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag fattar inte att så många är rädda för att ekra hjul. Det är ju jätteenkelt. Bara att ta ett foto innan så det går att komma ihåg hur allt sitter.
Att få dit ekrarna går ju knappt att misslyckas med, sen har du ett hjul som det gäller att få rakt, jag brukar tycka att det är ok med knappt 2 mm slag i sidled och lite mindre i höjdled. Då syns ingen rörelse i fälgen när man kör, och det är ok för mig.
Det är ju bara att prova sig fram. Jag hade aldrig ekrat ett hjul när jag gjorde mitt första för 5 år sen. Det tog nog lite mer än en kväll att få ordning på, numera efter ca 15 Puchhjul så går det på 2 timmar ca. Men jag har även sett Lennart på Puchverkstan ekra ett hjul på 30 min från start till riktat och klart. Han var fenomenal på detta.
Tror att det där med hjulekring mest sitter i huvudet på många, man tror att det är svårt.
Testa.. Jag lovar att det inte är så besvärligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Första gången jag ekrade så gjorde jag det på ett framhjul till min sokka medans jag va i skolan tillsammans med rexxy, fick för mig att testa och lärarna skrek som galningar om att jag aldrig kommer få ihop det, tog ett par omtagningar men tog inte mer än en/ett par timmar, och bra blev det!
Detta utvecklade sig från att ha använt en sving till en riktigt proffsig riktställning, på senare tiden har inte fälgarna slagit mer än ca 0,7mm vid svetsfogen varken upp/ner o i sidled. Tar inte mer än en halvtimme att ekra ett hjul nu! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har bara plockat isär och aldrig satt ihop hjul, man kanske borda prova me nått man har liggandes. Låter kul o kunna bygga & rikta hjul. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja ekrade om ett bakhjul när jag var 15. fan vet vad jag gjorde för fel. hjulet blev så jävla vinnt att det knappt fick plats innanför svingen. o la man ner moppen får mycket i en kurva så vurpa man nästan. slog säkert 2dm aldrig prövat igen <!-- </EdIndex> --></div>