<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är på jakt efter ett bakhjul av dimmensionen 17 tum.
Svingen på min är 12cm mätt från insidan. Går att dra ut något...
Sitter på en gammal Monark.
tipps motages tacksamt var jag kan hitta ett sådant!!!
mvh Klas
070 671 75 16 <!-- </EdIndex> --></div>
Bakhjul till Sthlmare!! 17tum, borde sitta på fler moppar?!
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är svingen bara 12 cm tror jag den är lite hoptryckt.
men är det en tvåväxlad sachs eller en trepet hva så kan du till ex ta hjulet från en topper eller en F50.
är det en treväxlad sachs så passar 50SS eller E-typens hjul. även 50cs hjul passar men dom är så udda så dom är knappt värda att nämna.
det enklaste kan vara att ta en fälgbana och ett nav och ekra upp ett hjul.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
men är det en tvåväxlad sachs eller en trepet hva så kan du till ex ta hjulet från en topper eller en F50.
är det en treväxlad sachs så passar 50SS eller E-typens hjul. även 50cs hjul passar men dom är så udda så dom är knappt värda att nämna.
det enklaste kan vara att ta en fälgbana och ett nav och ekra upp ett hjul.
-
- Kontakt:
-
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, orginal är det 19-tummare.
men eftersom det är grövre däck på 17 tum så skiljer det väldigt lite i diameter.
så lite att MCB hade samma drevning på 17, 18, och 19 tums hjul.
jag kanske missförstod din fråga först. jag trodde att du ville ha 17tum i stället för orginal 19tum.
om du undrar var du kan köpa ett orginalhjul till din stockholmare så blir svaret att leta leta. det kan dyka upp var som helst eller ingenstans.
absolut störst chans att hitta ett är att lära dig hur det ska se ut, så du känner igen det om du hittar det. för det är inte säkert att säljaren vet vad hen säljer.
men eftersom det är grövre däck på 17 tum så skiljer det väldigt lite i diameter.
så lite att MCB hade samma drevning på 17, 18, och 19 tums hjul.
jag kanske missförstod din fråga först. jag trodde att du ville ha 17tum i stället för orginal 19tum.
om du undrar var du kan köpa ett orginalhjul till din stockholmare så blir svaret att leta leta. det kan dyka upp var som helst eller ingenstans.
absolut störst chans att hitta ett är att lära dig hur det ska se ut, så du känner igen det om du hittar det. för det är inte säkert att säljaren vet vad hen säljer.