fredric_brodin skrev:tjena, jag heter fredric och är 17 år och bor i skutskär o gillar mopeder o denna kom jag över genom att farsans kompis hade några mopeder o då fråga jag om jag kunde få köpa en o då sa han att han skulle leta upp en bra mopped o då blev det denna är komplett förutom motor som jag hade i källaren som följde med en annan moppe jag köpt, så jag tackade o tog i mot, o komm hem med den o nästa dag börja jag att tvätta den för att få bort olja o skit, o sen så skrapade jag bor färgen och nu vart det färg ifrån biltema, o nu är den nästa hellt ihop monterad nu har jag börjat att renover motorn en husqvarna flinta 2 växlad med tramper

tog tyvär inga kort när jag hade tagit hem den , blev så ivrig o börja riva direkt men låter bilderna tala för sig själv .

tvättad i diesel

ny målad men ska göra mer seriöst i vinter

blev hyfsat

röööd
börjar med lite motor renovering

så här har det väll legat i cirkus 10 år

nytt växelhjul har jag beställt men när det kommer är en annan femma

ren gjord från smuts o skit , och håller på att ta ut lager

lager borta, packninssats o kolv o lager och oljetätningar köper jag på lördag
mitt nästa prodjekt men kommer en tråd om det med

en sachs

åter till moppen

lite moppeder som man har hemma

en annan raketare men utan motor

här är tanken som jag tänkte använda, tror att det är ifrån en flakmoppe men ska ha den på min moppe, tills jag har hittat en orginal tank , isommar blir det viksta marknaden

ni som är kunniga , vad betyder detta

som den står nu och väntar på motorn, sen blir det gas wire o lite små krafs

som den står nu och väntar på motorn

min tillfäliga tank tills jag har hittat den orginala tanken

här ska min husqvarna motor sitta när den har blivit färdig
någon som vet var man kan få itag i kick fjäder till hva flinta , det ända som fattas sen är motorn komplett , så bilder kommer
så här ser den ut just nu men ska göra små detaljerna i vinter
det blev en sachs så länge
motorn funkar och går för jävla bra