Har även en nybörjarfråga har förstått att det enklaste är att ta mutterpickan men hela kopplingscentrumet snurrar och jag vet inte hur jag ska hålla emot utan att skada det. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du kvar cylinder och topp på så matar du in en bit snöre genom tändstiftshålet. Är motorn demonterad så fungerar ett oljefilterverktyg av typen som har en remm som läggs runt korgen och spänns med ett tillhörande handtag bram Man kan göra något liknande av en bit rem och tx en liten rörtång om man funderar lite...Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
HSE skrev:Har du kvar cylinder och topp på så matar du in en bit snöre genom tändstiftshålet. Är motorn demonterad så fungerar ett oljefilterverktyg av typen som har en remm som läggs runt korgen och spänns med ett tillhörande handtag bram Man kan göra något liknande av en bit rem och tx en liten rörtång om man funderar lite...Mvh HSE.
Tack då blir det att testa med oljefilterverktyg. <!-- </EdIndex> --></div>
HSE skrev:Har du kvar cylinder och topp på så matar du in en bit snöre genom tändstiftshålet. Är motorn demonterad så fungerar ett oljefilterverktyg av typen som har en remm som läggs runt korgen och spänns med ett tillhörande handtag bram Man kan göra något liknande av en bit rem och tx en liten rörtång om man funderar lite...Mvh HSE.
Jag tror ingen av dessa metoder fungerar
kopplingskorgen har ju ingen kontakt med "navet" när lamellerna är urplockade <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blir till att slakta en kopplingsplåt, eller tillverka en snarlika och svetsa ett handtag på. <!-- </EdIndex> --></div>
Tack!! otroligt bra Om muttern är höger eller vänster gängad får vi inte veta denna gång då jag slapp ta bort kopplingskorgen.
Behöver inte klyva motorn som jag trodde då det visade sig att den fastsittande veven berodde på att tändplattan tog i svänghjulet och inte skurna ramlager. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Muttern på kopplingen är vänstergängad
Muttern på vevaxeldrevet är högergängad
brukar gå enkelt att lossa med mutterdragare
utan något mothåll om man kör små korta intervaller. <!-- </EdIndex> --></div>
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?