Husqvarna Roulette Standard! körklar!
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gör man rätt så är risken liten. Bytte just en slang i går, hade en made in Sweden Trelleborg liggande på hyllan, köpte den för 25 kr från en nedlagd affär för ett år sedan. Han hade 4 st kvar och jag köpte bara en! Efter att sett/känt på kvaliten på slangen jag plockade fram ur den oöppnade förpackningen så grämer jag mig över de tre missade askarna...Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tänkte laga slangen som satt i tidigare. men när ja for förbi mopeddelsbutiken här i stan med hjulet så köpte ja en ny slang för 100:- samt att handlaren erbjöd sig montera det i priset. så ja slog till på ny slang. som mopeden ser ut nu så ser det ganska ledsamt ut.

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jo det går på vissa hjul. men till dessa var det järn som krävdes de sista 2 dm. fick proffesionell hjälp då ja själv gav upp. <!-- </EdIndex> --></div>Hasse skrev:Det går bra att kränga på ett moppedäck med bara händerna också. Då blir det inga problem med pyspunka.
T.o.m jag som är en liten vek gubbe orkar.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
Min pappa lärde mig knepet när jag var liten
<!-- </EdIndex> --></div>
Vi är fler som kanalf-johan skrev:Här är en gubbe till som gör såHasse skrev:Det går bra att kränga på ett moppedäck med bara händerna också. Då blir det inga problem med pyspunka.
T.o.m jag som är en liten vek gubbe orkar.

Min pappa lärde mig knepet när jag var liten

Ordförande i Hallstamoppers 

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har tiggt till mig sånt där vitt klet dom använder när dom monterar bildäck och smörjer man in med sånt är det inga problem att kränga på för hand, det halkar dit jättelätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
- alf-johan
- Forumsponsor
<!-- </EdIndex> --></div>
Nej kräng på crossdäck med händerna ska nog ingen försöka sig på, där ska det vara järn och nästan hela kroppen, är det sen ute i en skitig grusgrop så kan man få nogNeifelheim skrev:crossdäck är inte kul att kränga med bara händerna, o den som kan får gärna visa. nja, däckjärn och känsla så gåre smidigt.

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
-
Jag brukar använda spilleolja, och det nästan åker av av sig självt =) <!-- </EdIndex> --></div>
dubbdäck är ännu värre, man sliter sig blodig!=P haha.alf-johan skrev:Nej kräng på crossdäck med händerna ska nog ingen försöka sig på, där ska det vara järn och nästan hela kroppen, är det sen ute i en skitig grusgrop så kan man få nogNeifelheim skrev:crossdäck är inte kul att kränga med bara händerna, o den som kan får gärna visa. nja, däckjärn och känsla så gåre smidigt.
Jag brukar använda spilleolja, och det nästan åker av av sig självt =) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->åter till mopeden då tråden spårat ur till däckkrängartråd nu. kommentera moppen vet ja. ja skall försöka få lite gjort på den i helgen. den skall ställas på egna hjul samt kedjan skall på igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
kan hända men sen drog ju resten av er igång o diskutera hur ni gör. Strunt samma.ingen mer uppdatering från mig med denna Moppe. Möjligen dåå ja e klar. <!-- </EdIndex> --></div>alf-johan skrev:Det var ju du som började snacka om däck
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Det hoppas jag intressant och fin moped <!-- </EdIndex> --></div>NiklasHögberg skrev:kan hända men sen drog ju resten av er igång o diskutera hur ni gör. Strunt samma.ingen mer uppdatering från mig med denna Moppe. Möjligen dåå ja e klar.alf-johan skrev:Det var ju du som började snacka om däck