Puch Dakota - Insugsmek...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm.... ja, lite olika det där från platta till platta eller motor till motor. Jag har kunnat använda samtliga originalhål på motor för att få rätt förtänd. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Knepigt, för jag fick förlänga ett av spåren och göra ett nytt hål i blocket för att ens kunna få förtändning!?Puchen skrev:Hmmm.... ja, lite olika det där från platta till platta eller motor till motor. Jag har kunnat använda samtliga originalhål på motor för att få rätt förtänd.

-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite terapi i garaget ikväll...
Putsat lite här och var och insåg ganska snart att fälgarna vill ha nytt krom men det får dröja.
Fick även monterat tankdekalerna vilka satt som en smäck!

Det är ju dock en bruxmoppe och ingen showvinnare... <!-- </EdIndex> --></div>
Putsat lite här och var och insåg ganska snart att fälgarna vill ha nytt krom men det får dröja.
Fick även monterat tankdekalerna vilka satt som en smäck!

Det är ju dock en bruxmoppe och ingen showvinnare... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har följt ditt bygge och imponerats över tekniken. Men snälla, släng Puchverkstans totalt misslyckade tankmatta. Nu finns det ett nytt utförande där inte skumgummit sticker ut på kanterna. Den nya är hyfsat orginallik. Bara du inte har ett orginal att jämföra med.
Jag har för mig att du gillar 77ans tankdekaler, så de får väl vara ok, trots att moppen är äldre, men byt tankmatta. Hade jag haft ett orginal över så hade du fått det.
TTure, testa med en Dakota, de kan blänka de också. klart beroendeframkallande moppar. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har för mig att du gillar 77ans tankdekaler, så de får väl vara ok, trots att moppen är äldre, men byt tankmatta. Hade jag haft ett orginal över så hade du fått det.
TTure, testa med en Dakota, de kan blänka de också. klart beroendeframkallande moppar. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Iof. dog Elvis men på samma dag föddes jag!
Ang. tankmattan så har detta stört mig lite men utan att jag direkt tänkt på det.
Nu när du säger det så blir det nog helt klart till att byta ut den.
Sitter och knåpar på en liten beställningslista så den kanske man skulle ta också. <!-- </EdIndex> --></div>
Du är välkommen!tture skrev:Fan vad fin den är .blir allt mer sugen att pilla på en puch

Moppen är en HPD så jag gör det jag känner för och dekalerna gillar jag samt att -77 va ett bra år...Caddylasse skrev:Har följt ditt bygge och imponerats över tekniken. Men snälla, släng Puchverkstans totalt misslyckade tankmatta. Nu finns det ett nytt utförande där inte skumgummit sticker ut på kanterna. Den nya är hyfsat orginallik. Bara du inte har ett orginal att jämföra med.
Jag har för mig att du gillar 77ans tankdekaler, så de får väl vara ok, trots att moppen är äldre, men byt tankmatta. Hade jag haft ett orginal över så hade du fått det.
TTure, testa med en Dakota, de kan blänka de också. klart beroendeframkallande moppar.
Iof. dog Elvis men på samma dag föddes jag!
Ang. tankmattan så har detta stört mig lite men utan att jag direkt tänkt på det.
Nu när du säger det så blir det nog helt klart till att byta ut den.
Sitter och knåpar på en liten beställningslista så den kanske man skulle ta också. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
slägga till dekalerP-plats.se skrev:Lite terapi i garaget ikväll...
Putsat lite här och var och insåg ganska snart att fälgarna vill ha nytt krom men det får dröja.
Fick även monterat tankdekalerna vilka satt som en smäck!
Det är ju dock en bruxmoppe och ingen showvinnare...



- alf-johan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5000
- Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
- Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
En riktig guldfiskP-plats.se skrev:Lite terapi i garaget ikväll...
Putsat lite här och var och insåg ganska snart att fälgarna vill ha nytt krom men det får dröja.
Fick även monterat tankdekalerna vilka satt som en smäck!
Det är ju dock en bruxmoppe och ingen showvinnare...

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
blue longtail (Betta splendens)
<!-- </EdIndex> --></div>
alf-johan skrev:En riktig guldfiskP-plats.se skrev:Lite terapi i garaget ikväll...
Putsat lite här och var och insåg ganska snart att fälgarna vill ha nytt krom men det får dröja.
Fick även monterat tankdekalerna vilka satt som en smäck!
Det är ju dock en bruxmoppe och ingen showvinnare...


<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Annars får jag väl bara hålla med alla övriga. Snyggt jobb.
Micke <!-- </EdIndex> --></div>
Det lönar sig att leta upp de äldre originalmunstyckena i samma utförande. De är mycket kraftigare i det partiet där det nya brutits av. De nya är helt klart underdim.Öryd skrev:Har hänt exakt samma för mig med den modellen av justerbart munstycke.
Då i en 12mm bing dock.
Står att det ska vara Högre kvalitet på dom när man köper dom.
Bara skräp!
Annars får jag väl bara hålla med alla övriga. Snyggt jobb.
Micke <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Var hos Nossebro Cykeltjänst i helgen där jag köpte förgasaren och han bytte ut mot den gamla typen. Tydligen hade han köpt upp Duells lager på dessa. Service kallas det! <!-- </EdIndex> --></div>60 cc skrev:Det lönar sig att leta upp de äldre originalmunstyckena i samma utförande. De är mycket kraftigare i det partiet där det nya brutits av. De nya är helt klart underdim.Öryd skrev:Har hänt exakt samma för mig med den modellen av justerbart munstycke.
Då i en 12mm bing dock.
Står att det ska vara Högre kvalitet på dom när man köper dom.
Bara skräp!
Annars får jag väl bara hålla med alla övriga. Snyggt jobb.
Micke
-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då fick man lite egentid i garaget idag...
Inte så mycket som jag fick gjort MEN plockade i alla fall loss kopplings- och gashandtaget.
Olika färg på dom och såg lite skabbiga ut:

Putsade, tvättade och lackade. Här hänger gashadtaget på tork:

Har även tvättat alla delar så nu ska jag börja montera igen men först får färgen torka lite:

Har köpt nya gummihandtag då det satt olika på höger och vänster sida.
Såg även att någon vajer behöver bytas när jag ändå är igång. <!-- </EdIndex> --></div>
Inte så mycket som jag fick gjort MEN plockade i alla fall loss kopplings- och gashandtaget.
Olika färg på dom och såg lite skabbiga ut:

Putsade, tvättade och lackade. Här hänger gashadtaget på tork:

Har även tvättat alla delar så nu ska jag börja montera igen men först får färgen torka lite:

Har köpt nya gummihandtag då det satt olika på höger och vänster sida.
Såg även att någon vajer behöver bytas när jag ändå är igång. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då sitter handtagen m.m. på plats och jag har kortat av några vajerhöljen också.
Passade på att byta vajerhölje till frambromsen som var lite skadat.


Efter detta tänkte jag putsa lite på framskärmen och samtidigt byta ut dessa rostiga skruvar:

Forsättning följer...
Skruvarna satt som f_n så jag fick slå av dom med mutterdragaren:
<!-- </EdIndex> --></div>
Passade på att byta vajerhölje till frambromsen som var lite skadat.


Efter detta tänkte jag putsa lite på framskärmen och samtidigt byta ut dessa rostiga skruvar:

Forsättning följer...
Skruvarna satt som f_n så jag fick slå av dom med mutterdragaren:

-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då har det äntligen hänt lite i garaget igen...
Ikväll skulle luftburken bara monteras MEN det blev merjobb som vanligt.
Tyckte hålet var ganska litet och började räkna lite på det.
15mm förgasaren har en area på ca 177mm2 och detta hålet ca 90mm2:

Fram med min Dremel och sen var det ca 290mm2:

Även efter filtret behövdes det berarbetas lite:

Slutligen fick jag monterat gummit på förgasaren men det var inte så enkelt som jag trodde.
Fick demontera förgasaren och för det så fick jag först ta loss cylindern med allt det innebär...
Nu sitter det på plats i alla fall:

Här om dagen fick jag även berabetat insatsen lite efter att ha provat utan först.
Vill ha så mycket fart som möjligt utan att det syns eller hörs allt för mycket.
<!-- </EdIndex> --></div>
Ikväll skulle luftburken bara monteras MEN det blev merjobb som vanligt.
Tyckte hålet var ganska litet och började räkna lite på det.
15mm förgasaren har en area på ca 177mm2 och detta hålet ca 90mm2:

Fram med min Dremel och sen var det ca 290mm2:

Även efter filtret behövdes det berarbetas lite:

Slutligen fick jag monterat gummit på förgasaren men det var inte så enkelt som jag trodde.
Fick demontera förgasaren och för det så fick jag först ta loss cylindern med allt det innebär...
Nu sitter det på plats i alla fall:

Här om dagen fick jag även berabetat insatsen lite efter att ha provat utan först.
Vill ha så mycket fart som möjligt utan att det syns eller hörs allt för mycket.
