Vädret..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Saltet kan dom väll sluta med! Det käkar ju upp bilarna :(
Håller verkligen med dej, :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undra vart dom slutar med saltet, alltså vart i sverige. För dom saltar inte i Norrland? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alltid något, sa fan då han såg....
Bild

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

SachsMekarn skrev:Undra vart dom slutar med saltet, alltså vart i sverige. För dom saltar inte i Norrland?
Det där har jag också undrat över men jag tror det är temperaturen som avgör och att dom saltar ned till vissa minusgrader låt säga -10 och då gäller det hela landet. Ett undantag kan vara Gotland där det fortfarande inte saltas på vägarna men jag är inte helt säker. :)

Jag gillar inte vinter överhuvudtaget. Vinter borde förbjudas... :evil:

Dessa ständiga mängder nederbörd, den eviga blåsten särskilt vid kusterna och kallhelvetet.... Nää, det är inget jag gillar. Förr brydde jag mig inte men nu tycker jag det är jobbigt och det förstör så mycket om man jämför hur det kunde ha varit. Californien, Spanien, Italien, sydösteuropa känns mer angenämt tycker jag.... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

56:an skrev:
SachsMekarn skrev:Undra vart dom slutar med saltet, alltså vart i sverige. För dom saltar inte i Norrland?
Det där har jag också undrat över men jag tror det är temperaturen som avgör och att dom saltar ned till vissa minusgrader låt säga -10 och då gäller det hela landet. Ett undantag kan vara Gotland där det fortfarande inte saltas på vägarna men jag är inte helt säker. :)

Jag gillar inte vinter överhuvudtaget. Vinter borde förbjudas... :evil:

Dessa ständiga mängder nederbörd, den eviga blåsten särskilt vid kusterna och kallhelvetet.... Nää, det är inget jag gillar. Förr brydde jag mig inte men nu tycker jag det är jobbigt och det förstör så mycket om man jämför hur det kunde ha varit. Californien, Spanien, Italien, sydösteuropa känns mer angenämt tycker jag.... 8)
Vinter tycker jag ändå är trevligt, men då ska det vara hyfsat med snö och minusgrader. Finns inge värre än en slaskig vinter.... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Jorrå, vi har saltade vägar under hela vintern och bor i Västerbotten så vi slipper inte undan trotts att vi bor i övredelarna av Norrland.
Norrbotten och Lappland har nog rätt så saltfritt.
Saltet biter på is ner till -18 grader. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här i VÄsterbotten är det väl Kusten och umeå-vännäs som saltas, i övrigt är det bara saltet som blandas i sanden för att den inte ska frysa.
(här i inlandet slipper vi som tur är saltet förutom det som finns i sanden) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Amarace skrev:Här i VÄsterbotten är det väl Kusten och umeå-vännäs som saltas, i övrigt är det bara saltet som blandas i sanden för att den inte ska frysa.
(här i inlandet slipper vi som tur är saltet förutom det som finns i sanden)
Vännäs-Umeå och hela E4an saltas i alla fall. Det är bara dom vägarna vi åker på, fin-fint för bilen :? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har hört att socker funkar lika bra som salt :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
AkvaristenUppsala

Jämtlands län saltas inte..

Inlägg av AkvaristenUppsala »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jämtlands län saltades inte förr om åren. Så är det troligen nu också..
Det verkar som hela Gävleborgs län saltas...Hur det är med dalarna vet jag ej. <!-- </EdIndex> --></div>
kör novolette 1954,
( I lager: Crescent E-type -73 )
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->imorse var det burr, -21,9 ,nu är det bara -3,0 lite humanare <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

musköchrister skrev:imorse var det burr, -21,9 ,nu är det bara -3,0 lite humanare
Sånt väder som kan få vattenledningar att frysa... Hände oss 2010 när det slog om från -25 till +-0 under samma dygn. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag åkte till härjedalen i 12 år, så slutade dom salta ovanför Ljusdal, närmare bestämt vi Korskrogen :D
Vi har nu -15,4 <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Majnus 15 inne på altan nu :x <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->strax norr om Mora tror jag saltet försvinner Häst Lasse får väl svara på det <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar