Övning ger som sagt färdighet

Är skitglad att jag hittade så svåra delar!Ricky skrev:Gratulerar rexxy, hjul är lite av en fetish för min del. Aningen avis på framhjulet. Här ligger 2 uppsättninger av leleu 120 och väntar på att byggas.
Kul tråd.
Det som är på bild är vad jag har. Misstänker det saknas någon distans mellan navet och drevskölden? <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Just det grattis Om du inte har bitarna som skall vara i ryckutjämnarn, så fins dom här. Lager köper du nytt.
Rexxy skrev:Lite E-type byggande här i vinterkylan! Inge kul att skruva nu.. -10 i verkstan, så jag höll bara på 1 timme och testade om K50 gaffeln passade. Nedre lagret passade bolt on, men över delen måste modifieras lite!
Kollade hur "illa" stoppet för bromsskölden fram skulle passa. Förvånad blev jag när det blev såhär bra! Bara slipa lite så går den fint i.
Hade snöat lite i verkstan...
Den äldre tanken passar väldigt illa på nyare ramen... Tanken är enbart lagt på plats. Fästen ska byggas efter jag fått mäta på en originalram.
Hur ser det ut med 18 tum hjul fram och 17 bak? Funkar det?
Finns ju ingenting att fästa staget i gaffeln eller skölden? Och inte vill jag borra hål i den.volvomannen skrev:Istället för att slipa kanske du kan byggaett momentstag, blir lite snyggare och mer oldschool
Saknar ändå fina skärmar, så det blir att gå på jakt.billykid skrev:
Tror det funkar jätte bra....F50 har 17"fram + 16"bak....att tänka på är att skärmmarna ej följer lika bra, om man har orig....
Har ett oskrivet objekte Compact med 16" hjul fram + bak......
Mats T skrev:
Det ser ut som det är massor av verktyg i ditt pojkrum,lyftbord !!
Och så 6växlar och Stage 6 cylinder på den andra racern ,det blir inte rättvist![]()
![]()
Ös på !!!