ruskig kromis räddas....
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ekrat om ett Zundapphjul så här långt. Inget problem, bara lite pilligt att trä alla ekrar innan man kan börja skruva. Ett likadant hjul brevid att jämföra med underlättar och sedan måste man ha en ställning/rigg att sätta upp hjulet i även om ex en framgaffel duger. Ett mätinstrument, helst en indikatorklocka för att mäta när man skruvar är ett måste annars är det omöjligt att få det rätt. Jag räknar med att ekra om ett antal hjul framöver...Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Går att ha Zundapp till något i allafall
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag har en baksving till en gammal Mamba som jag svetsat "fötter" på, sedan två justerbara långa M6 som höjd och sidomätningHSE skrev:Ekrat om ett Zundapphjul så här långt. Inget problem, bara lite pilligt att trä alla ekrar innan man kan börja skruva. Ett likadant hjul brevid att jämföra med underlättar och sedan måste man ha en ställning/rigg att sätta upp hjulet i även om ex en framgaffel duger. Ett mätinstrument, helst en indikatorklocka för att mäta när man skruvar är ett måste annars är det omöjligt att få det rätt. Jag räknar med att ekra om ett antal hjul framöver...Mvh HSE.


<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
efter conrads inlägg så misstänker jag att vi började för sent.
det här kanske man ska lära sig vid ung ålder.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
jag försökte ekra ett cyckelhjul när jag var 13 med samma resultat.a@westman skrev:ja ekrade om ett bakhjul när jag var 15. fan vet vad jag gjorde för fel. hjulet blev så jävla vinnt att det knappt fick plats innanför svingen. o la man ner moppen får mycket i en kurva så vurpa man nästan. slog säkert 2dm![]()
aldrig prövat igen
efter conrads inlägg så misstänker jag att vi började för sent.
det här kanske man ska lära sig vid ung ålder.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
att arbeta i en cykelaffär, hade aldrig tidigare riktat eller ekrat cykel/moped
hjul, men med lite övning så går det numera som en dans, svårast att få runda
är cykelhjul som är ekrade 9/4 dom kräver lite större tålamod
(det går att lära gamla hundar sitta) <!-- </EdIndex> --></div>
Byte yrke för några år sedan från att jobbat med byggmaskiner i tretti år tillerlan skrev: jag försökte ekra ett cyckelhjul när jag var 13 med samma resultat.
efter conrads inlägg så misstänker jag att vi började för sent.
det här kanske man ska lära sig vid ung ålder.
erlan
att arbeta i en cykelaffär, hade aldrig tidigare riktat eller ekrat cykel/moped
hjul, men med lite övning så går det numera som en dans, svårast att få runda
är cykelhjul som är ekrade 9/4 dom kräver lite större tålamod

(det går att lära gamla hundar sitta) <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
-
- Inlägg: 96
- Blev medlem: 06 sep 2011, 23:00
- Ort: skutskär
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->denna har ju hammnat lite i skymundan när pelletsen kom hem...
nåja man måste ju ha varmt nu... 
hoppas det hela rullar på lite bättre under vårvintern...
kromisen kikar fram bakom alla säckar..

blir nog den här motorn så länge...bara tvåväxlad handväxel men ska hålla utkik efter en fläktkyld treväxlad fram på sommaren nån gång..

holmaren ska få byta plats med den här bara det blir mindre säckar i högen..

blir väl nån uppdatering så småningom...
<!-- </EdIndex> --></div>


hoppas det hela rullar på lite bättre under vårvintern...


blir nog den här motorn så länge...bara tvåväxlad handväxel men ska hålla utkik efter en fläktkyld treväxlad fram på sommaren nån gång..


holmaren ska få byta plats med den här bara det blir mindre säckar i högen..


blir väl nån uppdatering så småningom...

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
jajamen pysslet räcker allt till...men det är ändock skapligt varmt...Conrad Engström skrev:Värmemagasin på säckJag ser att du har pyssel, i vinter.

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he idag blir det ju inte eldat så mycke var ju bara -2 grader i örnsköldsvik i morse...lämpliga tempraturen för en frusen stackare...
<!-- </EdIndex> --></div>

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige