Puchlo Monarped, Puchlo Monarscoot och Rostig Fs1Monarscoot
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med, speciellt när man lackerar en massa smågrejor, då är det lätt hänt att nåt blir glömt.
Nu är förhoppningsvis alla smågrejor lackade inkl klarlack. Hade lite problem med sprutan som till en början inte ville som jag. Men efter lite övertalning så funkade den. Nu ska lacken få härda ordentligt sedan börja ihopmonteringen.
Hade liten julafton hemma idag, när jag hämtade ut ett paket från Ettans mopeder, avgassystem, styre, packningar, stötdämpare, baklyse, etc. <!-- </EdIndex> --></div>
Nu är förhoppningsvis alla smågrejor lackade inkl klarlack. Hade lite problem med sprutan som till en början inte ville som jag. Men efter lite övertalning så funkade den. Nu ska lacken få härda ordentligt sedan börja ihopmonteringen.
Hade liten julafton hemma idag, när jag hämtade ut ett paket från Ettans mopeder, avgassystem, styre, packningar, stötdämpare, baklyse, etc. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick lite hjälp i garaget ett par timmar idag. Tilda 11år räknar nog med att få börja övningsköra lite i stugan i sommar och om jag inte har helt fel kommer nog Lova 8år också smygträna lite.
Nu är i alla fall Mamban åter nere på hjulen. Har fortfarande inte bestämt vilken sadel som det blir. Det blev hur som helst en jävligt skön körställning med nya styret och stötdämparna. Nu ska motor och div kringutrustning återmonteras.
Det känns som ett bra betyg när min trendmedvetna 11åring frågar om hon får köra Mamban när hon blir 15, eller så har hon bara lika bra smak som pappa.![flirt [flirt]](./images/smilies/slider_flirt.gif)

Tilda har precis lackat framfälgen. Blir lite ligiststyle med svart framfälg och kromad bak.
<!-- </EdIndex> --></div>
Nu är i alla fall Mamban åter nere på hjulen. Har fortfarande inte bestämt vilken sadel som det blir. Det blev hur som helst en jävligt skön körställning med nya styret och stötdämparna. Nu ska motor och div kringutrustning återmonteras.
Det känns som ett bra betyg när min trendmedvetna 11åring frågar om hon får köra Mamban när hon blir 15, eller så har hon bara lika bra smak som pappa.
![flirt [flirt]](./images/smilies/slider_flirt.gif)
Tilda har precis lackat framfälgen. Blir lite ligiststyle med svart framfälg och kromad bak.

-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tackar Cobra Karlsson för tipset ang ny Cylinder, som det ser ut nu som kommer Mamban utrustas med 70CC Supertherm och en Solfjädertopp.
Tror det kan bli riktigt smutt.
Har även fixat till orginalsadeln, Farsans gamla skinnjacka från Lübeck fick agera donator. Så man kan ju säga att Jackan fick komma hem.
Meningen är att ordna ett långhårigt överdrag ala 70-tal, så skinnsadeln är mest för att det ska gå att torka av när det är blött ute.
Har även monterat pakethållaren, har dock inte bestämt mig om det är snyggast med eller utan? Mest praktiskt är det ju med. hmm.

<!-- </EdIndex> --></div>
En Compakt är ju absolut hur frän som helst! (så länge det sitter en Dappe monterad)S_Compakt skrev:Det är ju att hon vill ha en äkta Compaktbmw02touring skrev:Tack, jo styret blev helt ok. Frugan var dock ute och provsatt, hon ville ha ett högt kromat styre, så mopeden ser gammal ut?

Tackar Cobra Karlsson för tipset ang ny Cylinder, som det ser ut nu som kommer Mamban utrustas med 70CC Supertherm och en Solfjädertopp.
Tror det kan bli riktigt smutt.
Har även fixat till orginalsadeln, Farsans gamla skinnjacka från Lübeck fick agera donator. Så man kan ju säga att Jackan fick komma hem.
Meningen är att ordna ett långhårigt överdrag ala 70-tal, så skinnsadeln är mest för att det ska gå att torka av när det är blött ute.
Har även monterat pakethållaren, har dock inte bestämt mig om det är snyggast med eller utan? Mest praktiskt är det ju med. hmm.

-
- Kontakt:
-