fiat 126 berlina -76

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det balla med dom där är att dom är små.. en sån med riktigt fet motor å inåtbreddade hjul e frän tror det finns nåt sånt på youtube . Dom större Fiaterna är inga pittförlängare precis.. när jag var liten så hade vi en Fiat å den såg exakt ut som en vaz å hur cool är en sån? nä tacka vettja en -60 tals koja dom är snygg från alla håll kolla bara på mr. böna. <!-- </EdIndex> --></div>
Henke

Inlägg av Henke »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fiat och Alfa är underbara bilar men Lancia är snäppet bättre! Allra helst då Delta Integrale. :P <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Denver skrev:Fiat och Alfa är underbara bilar men Lancia är snäppet bättre! Allra helst då Delta Integrale. :P
Hehe , såg på Fifth Gear att Lancia Delta Integrale gick långsammare än en VW buss med vr6 motorn på bana, även en Bmw M3 (första modellen 195hk) fick pisk , Det dom demonstrerade var att tekniken går framåt.

Se och gråt
http://www.youtube.com/watch?v=DaK7KhQADSs&feature=PlayList&p=622D86C6B8AE7BF4&playnext=1&playnext_from=PL&index=59 <!-- </EdIndex> --></div>
vihan

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En hayabusa motor i den :D :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->visst e dom coola dom små fiatarna som de sätter mc motor i men ja har min original av den anledningen att den är för fin att börja kapa i o sen vill ja kunna ha den besiktigad för att användas, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo den kan ju va kul att puttra till konsum med (ingen långfärdsbil eller) men vad är prestandan på en original Fjatt den kanske är rätt pigg med tanke på vikten/strl :roll:
Men va ska du göra med dom aerodynamiska skönheterna 3x tjorvar? mc motor bredäck (topchop e nog int lönt) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja du va de blir av tjorvarna vet ja inte. kanske sälja dom som dom står. hehe. fast de vore skoj att få en i trafik. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När det nu handlar om italienska fordon så finns det ju trevliga
såna med 2 hjul också. Moto Guzzi å Ducati t.ex. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Valentino Rossi tog sin nionde VM-titel (sjunde i MotoGP)

& han kör... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm de e ju så italien har gjort fina saker genom tiderna. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

zappafan skrev:Valentino Rossi tog sin nionde VM-titel (sjunde i MotoGP)

& han kör... :lol:
ja eh hmm han kör väl yamaha. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yamaha vann han med :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

P-plats.se skrev:
NiklasHögberg skrev:man får nog visa vilken bil man vill bara det är en veteran o inget modernt skit. hehe visar min bil då det är den enda ja har som e något att visa.
Trevlig bil i alla och själv har jag länge varit på G att köpa en Fiat 124 Sport Spider av en kusin men så blev det en Golf istället...
passa på .. kanske några kvar !!
http://www.classicmotor.se/hortochhant/article516384.ece <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Säcken skrev:Nu blev ja avundsjuk :oops: Har haft ett par 127or å kört mä, men dä ä ju den stora motorn i dom hela 902cc :lol:
På tal om Fiat, parkerade breve denna idag:

Bild

:)

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fiat 128 Berlina 1100 -74 8)

... eller kanske -75 :hmm:

Jag hade en sånn fast en 71:a och körde den mest dagligen i 22 år. Under den tiden hann jag jag köra 18.000 mil och mycket körning med 800 kg bilsläp.

Bästa bil jag haft. :D

Otrolig när- och runt-om-sikt.

Lättkörd och körglädje till tusen.

En kopplingslamell håller ganska precis 6000 mil normal körning.

Bränsleförbrukning blandad körning 0.8 liter mil.

Rostbenägen i trösklar och vid bakskärmar :(

Fram innerskärmar klarar bilen ut...

Av bilens totala volym är hela 80% användbart utrymme :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar