Husqvarna Roulette Standard! körklar!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mopedersen skrev:
NiklasHögberg skrev:
pangerva skrev:Nu är du snart uppe i min takt...... ehhhh jag menar nere :lol:
okej bra att ja inte e ensam med denna fart på projekten!
Det viktigste er vel å ha noe å holde på med på vinteren når man ikke kan kjøre moped. Det bør vel ikke gå så veldig fort (snabbt?). Flott moped du har der.
nej det är som sagt inget mopedväder precis. har ju visserligen min F50 jag kan köra med i sämre väglag. Husqvarnan räcker om den är klar till mellsta 2013! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tog några minuter i garaget när ja kom hem från jobbe. vände på moppen o passa på montera avgassystemet samt ny packning till kröken. tempot e lite lågt. men ja har ju gott om tid på mig. nästa grej blir lite wirefix tror ja o dra dem på sina rätta platser.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
simme42

Inlägg av simme42 »

NiklasHögberg skrev:tog några minuter i garaget när ja kom hem från jobbe. vände på moppen o passa på montera avgassystemet samt ny packning till kröken. tempot e lite lågt. men ja har ju gott om tid på mig. nästa grej blir lite wirefix tror ja o dra dem på sina rätta platser.

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bra där du har ju hela vintern på dig.Var och hämtade min stummisram idag hos blästraren. färgen hade kommit när jag kom till lackeraren härligt teleorange. är ju så dålig på att komma ihåg att ta kort så jag tycker du gör ett jättearbete som orkar fota och lägga upp bilder <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

simme42 skrev:
NiklasHögberg skrev:tog några minuter i garaget när ja kom hem från jobbe. vände på moppen o passa på montera avgassystemet samt ny packning till kröken. tempot e lite lågt. men ja har ju gott om tid på mig. nästa grej blir lite wirefix tror ja o dra dem på sina rätta platser.

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bra där du har ju hela vintern på dig.Var och hämtade min stummisram idag hos blästraren. färgen hade kommit när jag kom till lackeraren härligt teleorange. är ju så dålig på att komma ihåg att ta kort så jag tycker du gör ett jättearbete som orkar fota och lägga upp bilder
man tackar. ja e nöjd själv med denna moped samt resultatet som framstår. mycket nöjd dessutom nu när den har svarta däck både fram o bak. skall bli skoj att starta upp efter motorns geomgång o se om man lyckats eller misslyckats. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med Simme, själv tar jag aldrig kort, knappt på nåt jag har körklart ens en gång :(

Ska bli kul att se den färdig så småningom. Fast det är nog roligare med dom små uppdateringsbilderna. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Amarace skrev:Håller med Simme, själv tar jag aldrig kort, knappt på nåt jag har körklart ens en gång :(

Ska bli kul att se den färdig så småningom. Fast det är nog roligare med dom små uppdateringsbilderna.
ja de lär bli fler bilder innan denna sitter ihop ordentligt. :D så du kan va lugn! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gängat i ordning bult/skruv till kedjestrckningen. sen några nya brickor på hjulaxeln som sträckarskruvarna trycker på. ingen större uppdatering men vet att en del av er gillar bilduppdatering med små bilder på detaljer an fixar! dem har tidigare lackat allt i bakhjulet i silver så de får va tills vidare. det är ja som blästrat skölden så dess patina återkommit. skall skrapa fram smörjippeln på fjädringen som ni ser. hur mkt fett skall man trycka i?? :D

Bild

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nicklas, han är värdsmästare på att hålla liv i en renoveringstråd :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Conrad Engström skrev:Nicklas, han är värdsmästare på att hålla liv i en renoveringstråd :roll:
kul o höra! kanske inte i klass med de ni andra gör som helrenoverar till underbara skick. men detta är vad ja gillar. o de som va skoj på denna är att skrapa fram patinan lite under silverfärgen. hellre att originalet kommer fram o blir smutsigt/rostigt än att de e lackar o sticker ut till skillnad mot resten. moppen är ju sedan 1957 och skall ha sin patina som tillkommit under sina år. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skall köpa lite skruv till lite delar som skall monteras tillbaka. har soppakran o kedja klara med. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->köpt mig lite skruv idag så snart kan j montera tillbaka kedjeskydd samt ramkåpan. dåligt me foto idag då inget hänt denna kväll. men en bild på kedjan samt soppakran ja köpt lägger ja in. soppakranen va fin modell tycker ja,

Bild

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade det inte varit bättre om du vänt kedjesträckarbulten så du får skallen mot axel så sparar du gängan på bulten om du vill få ur den nån gång hälsn tommy <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanske lite sent ute, men vart hitta du kolv med 3 ringar? :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

cobra karlsson skrev:Hade det inte varit bättre om du vänt kedjesträckarbulten så du får skallen mot axel så sparar du gängan på bulten om du vill få ur den nån gång hälsn tommy
tackar för tipset. satte dem på samma vis nu som dem satt. me skall nog vända dem som ditt tips. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

layout skrev:kanske lite sent ute, men vart hitta du kolv med 3 ringar? :)
Hade e riktigt fin nästan ny sådan kolv stående bland mina saker. fann ju ven rätt bromshävarm samtidigt. hur går det för dig då?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar