Ovanlig Dakota 70-71?? Blå med fenders.SÅLD!!!

Mange
Kontakt:

Ovanlig Dakota 70-71?? Blå med fenders.SÅLD!!!

Inlägg av Mange »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Säljer en ovanlig Puch Dakota.En orginal dino blå fast med gamla bakskärmen och med fenders kan inte finnas många tillverkade.Ej komplett saknas motor,stöd,handtag,verktygslucka säkert nåt mer.Som vanligt är det rost i bakskärm.Kör som den är eller orginalrenovera.Jag har plockat isär den lite för rengöring.Hela moppen var spraybombad mä rödfärg när jag fick tag på den sitter lite kvar än Pris 2700kr eller högstbjudande över den summan.
Fler bilder kan fixas vid intresse.
Finns i Smébacken i södra Dalarna.

//Magnus

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp Ks50 -74 517-50
Kreidler RS
Zündapp for ever
Kontakt:

Puch

Inlägg av Zündapp for ever »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen motor?
Ramnummer?
Är ganska sugen må jag säga. <!-- </EdIndex> --></div>
Mange
Kontakt:

Inlägg av Mange »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen orginal motor finns.Men det kan följa med en 4vxl underdel med renoveringsbehov mot pristillägg.Saknas cylle,förgasare,topp,tändplatta,fläktkåpor,kolv
Ramnumret är 9231*** <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp Ks50 -74 517-50
Kreidler RS
c.impala

Inlägg av c.impala »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är också rejält sugen. Har du lust att skicka den, med tex. bussgods <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har inte hört talas om blåa dakotas med fenders. Du kan ta reda på årsmodell om du kollar vilket årtal det är instämplat under hastighetsmätaren. Vad har den för ramnummer? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det tillverkades ett antal blå dakota med fenders 1970. Egentligen skulle det bara vara de röda som hade fenders, de blå skulle ha nya gaffeln och vara utan fenders, men Puch verkar som vanligt ha blandat och gett. Har tidigare hört siffran 45 st, men jag tror inte längre på den, känner till lite för många. Men klart ovanlig är den. Och väl värld att rädda kan jag säga som har sett fler bilder. Har även sett blå dakota med fender och gamla gaffeln, så alla varianter verkar finnas. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Caddylasse skrev:Det tillverkades ett antal blå dakota med fenders 1970. Egentligen skulle det bara vara de röda som hade fenders, de blå skulle ha nya gaffeln och vara utan fenders, men Puch verkar som vanligt ha blandat och gett. Har tidigare hört siffran 45 st, men jag tror inte längre på den, känner till lite för många. Men klart ovanlig är den. Och väl värld att rädda kan jag säga som har sett fler bilder. Har även sett blå dakota med fender och gamla gaffeln, så alla varianter verkar finnas.
Haha va fränt! Har som sagt aldrig sett eller hört om en blå dakota med fenders men nu vet man :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar