off topic tråden

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Hörde igår på radio att 600000 granar stjäls varje år. Och gissa vilka som är värst!

http://www.di.se/artiklar/2012/12/19/600000-julgranar-stjals---norrlanningar-varst/
:finger: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

zappafan skrev:
pangerva skrev:Hörde igår på radio att 600000 granar stjäls varje år. Och gissa vilka som är värst!

http://www.di.se/artiklar/2012/12/19/600000-julgranar-stjals---norrlanningar-varst/
:finger:
Bäst var ändå kommentaren under -"Vem bryr sig om en gran. Du har säker betalt den genom skatten ändå." :lol:

Tror folk verkligen att staten äger all mark :roll:

En annan kommentar är
- "Granarna och naturtillgångarna är lika mycket mitt som någon annans.
Problemet är att bara vissa utvalda får lägga vantarna på det" <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Amarace

Inlägg av Amarace »

Raketsport skrev:
zappafan skrev:

Bäst var ändå kommentaren under -"Vem bryr sig om en gran. Du har säker betalt den genom skatten ändå." :lol:

Tror folk verkligen att staten äger all mark :roll:

En annan kommentar är
- "Granarna och naturtillgångarna är lika mycket mitt som någon annans.
Problemet är att bara vissa utvalda får lägga vantarna på det"
Mm, dom tänker inte på att det faktiskt är nån som jobbat för att just den granen växer där med markbearbetning, plantering, röjning, gallring o så småningom avverkning.

Alla kan äga mark med skog, det är ju bara att hala fram plånboken och köpa, men här uppe får man väl räkna med 100000-150000kr per 10ha, så då är det inte så intressant längre (o då är det ju billigt här jämfört med söderöver) <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

zappafan skrev:

Skulle vilja veta hur dom hittar den siffran <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->enkelt Kenneth efter 599999 och vips där är siffran 600000 det var väl inte så svårt eller hur ? ha det ,du behöver inte tacka för hjälpen det var så lite så- <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Folkstorm staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Självklarheter. Det är ju här uppe dom finns. Finns väl inga på Solsidan. Där är det väl Palmer som gäller. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har några fina granar som växer på fel ställen. dom är det gratis att hämta för dom som har vägarna förbi.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi erkänner, för 10 år sedan var vi i sista minuten och ingen gran fanns att köpa i närområdet. Jag kom på iden att Mona skulle åka ut på Kommunens mark i (censur) och hämta en gran. Mona var lite tveksam för att hon aldrig hade fällt en träd innan, men hon drar iväg i vår lilla franska sedán.
2 timmar senare kommer hon hem, mycket stolt.
-"Jossan, kom ut och kolla jag har hittat en fin gran"
Där på gården står Mona glad i hågen vid foten av en gran som sträcker sig över balkongräcket på andra våningen.
- "hur in i h-vete har du fått hem den?!", utbrast jag när jag så denna tingest på 4 meter som dessutom inte hade något barr kvar på överst metern.
- "Jag satte den i bakluckan, men jag tror den har släpat lite efter vägen"

Vi har aldrig tagit en gran, varken innan eller efter detta. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
a@westman

Inlägg av a@westman »

Vi har aldrig tagit en gran, varken innan eller efter detta.
motsäger inte den meningen sig själv :lol:

har en polare som förr alltid fick pengar av sin mor o köpa gran för. han tog alltid atraktorn ut i skogen o högg sig en gran o sen åkte han till den lokala ica affären o köpte folköl för pengarna :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

a@westman skrev:
Vi har aldrig tagit en gran, varken innan eller efter detta.
motsäger inte den meningen sig själv :lol:
Det var det som var meningen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror nog inte att jag någongång köpt en gran :oops: :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi har köpt till och med sedan vi flyttat hit och äger skog, men det beror på att de jag hittat är av s.k väggmodell dvs platta på en sidan.
Ska slyröja där det finns fina smågranar så det får växa till sig. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Julen är räddad, alla inköp klara, tom. Lime finns för dom som vill ha 8)
Färskt vatten (Om nån gräver av en ledning) Gurken å CocaCola !

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag trodde det var starkt vatten i plastdunken. Eller stod det vatten bara för att skyla över sanningen lite. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar