F50GXL

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser ut som du behöver en ny kolv också :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mop-Shop har både komplett kolv samt kolvring. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror att kolven klara sig SachsMekarn....får tyvärr inte tag i en klovring i SV.8)

Cobra5000.. Jag vet att Mopshop har delar....men vad hjälper det då det blir lika som att beställa via Sverige.. :shock:

Låter snålt men jag har ingen inkomst just nu utan lever på jobbade pengar å jag må tyvärr priotera boende mm
som är viktigare. Jag kan bara hoppas på att jag får jobba mera sommaren 2013... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Tror att kolven klara sig SachsMekarn....får tyvärr inte tag i en klovring i SV.8)

Cobra5000.. Jag vet att Mopshop har delar....men vad hjälper det då det blir lika som att beställa via Sverige.. :shock:

Låter snålt men jag har ingen inkomst just nu utan lever på jobbade pengar å jag må tyvärr priotera boende mm
som är viktigare. Jag kan bara hoppas på att jag får jobba mera sommaren 2013... :?

Varför finns det inte ABC foder (och kolv) till vassa moppemotorer
:roll: så man slipper kolvringar .. <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Niltan på Stuvstamoped har kolvringar på lager.....
Även kolvar! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tusen tack Perka men som vanligt redan beställt en helt ny kolv men ska höra om jag kan köpa en kolvring via Stuvstamoped.... slider_thankyou.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så du byter kolv ändå :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Byte kolven med då jag inte fick tag på någon kannring.
Kanske va lika bra då är kolven just iaf... 8)

Its A Live Again......

http://www.youtube.com/watch?v=pqSMG2aOUAs

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pqSMG2aOUAs"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pqSMG2aOUAs" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Redo för Opertion. Massor av olja på kolven + en klick fett på nållagret... :whistel:
Bild

Kontroll av bögspalten (klämspalten)... slider_victory.gif
Bild

Extra fösiktig denna gång....inga skräp.. :notme:
Bild

Lite gummi rök.... [motorbike]
Bild

Med o inställd förgasare.......
http://www.youtube.com/watch?v=o-_dppVHHBQ&feature=youtu.be

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/o-_dppVHHBQ"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/o-_dppVHHBQ" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad hamnade klämspalten på? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bravo Kenneth oregonian_congratulations.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hör att jag får leta lite vassare bitar med till Trollbo. :wink: (Det fins) <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som det är nu kan man nog trimma ner rena blåisen man skulle haft berinin kvar till racet <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:som det är nu kan man nog trimma ner rena blåisen man skulle haft berinin kvar till racet
Ja, det blir nog 2-3 hk Qvarna för min del :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Sugen

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gammla kolven efter putsning, har fått ett jack nästan vid ring öppningen. ej igenom till kolvringen å skada är inte på utblåset.. :?
Kloven ser ut som ny annars svarv/slip ringarna finns fortvarande kvar på sidorna så knappt in körd enligt mig.. 8)
Har en fundring om man kan knäcka kolvringen om man fyllt hella cyllen/vevhus med bensin....trycket måste ta vägen nånstans...... :?:
Bild

Kämspalt på 1,07mm är lite mycket troligen... en fördel är som jag tycker iaf att vid vevstaks glapp mm så har jag mera marginal då..***ler**
Kan ta bort cylinder fots packningen å vinner troligen då -0,35 mm, å klistra denna.. men gillar inge sånt där P-klister mm..kleta på & kleta av...:!:

Har filat ytters lite på cyllen & justerat kolven något.....så den verkar lite vassare än förra året... hoppas jag iaf..8)

Väldans sugen att prova min helt nya okörada Sachs 6,25 cylle (ej inkörd så tveksam). Då vid blank is då skulle nog göra sig bättre... :)
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hög klämspalt! Du skulle vinna mycket bottenvrid och körbarhet om du sänker till 0,6-0,7. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar