F50GXL

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->F:n :shock: Mekar du Kenneth :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Hög klämspalt! Du skulle vinna mycket bottenvrid och körbarhet om du sänker till 0,6-0,7.
Tack för upplysningen....hadde en misstanke på detta...bort ca. 0,60mm, på cyllen översida ???
Har ingen större tillgång till svarv, fast jag är svarv kunnig. Vad hände med cromet/nicasilet hur göra...?? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är flera som svarvat av på översidan. jag.
Mekar, det är väl klart. Jag har våldtagit en GLX cylinder NOS.
Skar upp hela undersidan av insugningsröret och justerat + lite till :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

billykid skrev:
Rexxy skrev:Hög klämspalt! Du skulle vinna mycket bottenvrid och körbarhet om du sänker till 0,6-0,7.
Tack för upplysningen....hadde en misstanke på detta...bort ca. 0,60mm, på cyllen översida ???
Har ingen större tillgång till svarv, fast jag är svarv kunnig. Vad hände med cromet/nicasilet hur göra...??
Jag har fått min athena 80 nedsvarvad på cylinderfoten 1mm. Ligger på 0,65mm klämspalt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha..under å över...så e jag nog utdömd ändå.....ska köra med samma mopp nästa Nordbo...då jag blev sist på 13sek. 73km efter 100m enligt tid kortet
.där av vill jag inte byta nåt....se om dom eller jag har fel..då 42/11 drevning ...som räkte bra till ca. 100meter:!:

Kör nu drevat med 32/11 då jag inte har dreven jag vill.....om jag inte hittar bättre å gas å ha driv på 4vxl än slut på 5:an vid 100m.. så det visar sig.. 8)

Vissar sig nog....om jag gör rätt så behöver jag inte 5:an vxl...vid 32/11 .
. på 200m

Nästa maskin har allt vad jag kan bjuda på Simonini cylle SACHS tät 6vxl...o provad motor just nu......hoppas klippa alla bilar på 90km riksväg 45.

Blir de sommar så kommer kanke jag att bjuda på ett gasfilm.....å film ala billykid....:!: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Test run hemma

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm fått lite snurr på F50GLX igen.....satt på nabbdäck bak :D

Så tog en liten test vända.....myggfritt och -17 grader och halt som tusan bitvis blank is...***ler***. :roll:
Å kameran i ena näven så koppling behövs ej då. Sen super imma på gogglesserna såg inte mycket.... 8)

http://www.youtube.com/watch?v=Ue9JiLcYM6I&feature=youtu.be

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ue9JiLcYM6I"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Ue9JiLcYM6I" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:headbang: -17 då känner man att man lever om man kör med öppen hjälm.

Verkar greppat rätt bra ändå, men det såg riktigt blankt ut bitvis. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_score.gif slider_score.gif mistick_yes.gif

Har också vart ute och kört nyss, men jag drutta omkull :oops: Aj ja.. [badair] <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är ni ute o smygtränar :twisted: :twisted: :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Re: Test run hemma

Inlägg av Raketaren »

billykid skrev:Hmm fått lite snurr på F50GLX igen.....satt på nabbdäck bak :D

Så tog en liten test vända.....myggfritt och -17 grader och halt som tusan bitvis blank is...***ler***. :roll:
Å kameran i ena näven så koppling behövs ej då. Sen super imma på gogglesserna såg inte mycket.... 8)

http://www.youtube.com/watch?v=Ue9JiLcYM6I&feature=youtu.be

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ue9JiLcYM6I"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Ue9JiLcYM6I" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

hårt jobbat Billy...17 minus...fy fanken det är ju ruskigt kallt..garanterat myggfritt vill ja lova.... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja man åker inte några långa sträckor vill jag lova iaf...Raketaren.

Idag -21....så blir ingen tur idag som jag tänkte...:cold: :cold: :cold: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Re: Test run hemma

Inlägg av Lolalola »

billykid skrev:Hmm fått lite snurr på F50GLX igen.....satt på nabbdäck bak :D

Friskt vågat! :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hade faktiskt ut min tvåväxlade F-50 i på en liten tur i kylan idag.... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har jag missat något har mcb 2v-f50 den saknar jag jaja då börjar jakten <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

f50glx skrev:nu har jag missat något har mcb 2v-f50 den saknar jag jaja då börjar jakten
:lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar