<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min svärfar har tagit beslutet att sälja av sina mopeder som han har för han tycker det är synd att dom bara står. Han köpte för en massa år sedan två "nya" compacter, en tre växlad bärstens färgad och en två växlad blå metallic. Båda compacterna har stått som skylt exemplar hos en nedlagd moped firma här i Linköping, sedan stäldes dom ner i moppeverkstans källare tills han köpte dom i början av 80 talet. Den tre växlade har ca 10 km på mätaren, den har säkert provkörts men förblev osåld, den två växlade har gått lite mer ca 10 mil. Båda två är i nyskick, inte en skruv är ändrad, original värnamo däck som är som nya. Mopederna har startats och varmkörts varje år men ej rullat på vägarna. Känslan av att sitta på en ny compact från mitten av 70 talet är fantastisk. Båda mopederna har alla handlingar från köpet med ägarbevis, instruktionsbok och givetvis alla nycklar. Jag har suttit och tittat på dessa mopeder många gånger. I första hand kommer den treväxlade att säljas och senare den två växlade. Mopederna kommer inte att bli billiga då dessa är två unika mopeder. Jag kommer lägga upp bilder på mopederna här på tråden. Han äger även en Puch Alabama i nyskick som också kommer att säljas senare, den har lite mer mil men ser ut som om den kom direkt från fabriken.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska nog inte vara svårsålda
Men priset brukar ju inte bli sådär jättehögt , kanske för att det florera ett antal NOS Compakter som brukar byta ägare med jämna mellanrum, inte kul att äga en sån man inte kan åka på
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dessa mopeder borde stå på ett museum iallafall den tre växlade, till och med den lilla gummisnodden längst ut på kopplingsarmen sitter kvar.Han fick ett bud på den tre växlade för ett par år sedan av en kille som hade ett motor museum neråt Jönköping han bjöd 18000:- för den men då ville han inte sälja.Det finns ingen möjlighet att göra en renovering som kan överglänsa detta originalskick. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Rexxy skrev:Han skulle sålt den då! Så mycket får han inte idag!
och det är du säker på?? den är ju så nära NOS man kan komma nästan. ja tvivlar inte på att den kan inbringa skapliga pengar. ja e bjuden 10000:- för min F50 som har slitage dessutom. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
och det är du säker på?? den är ju så nära NOS man kan komma nästan. ja tvivlar inte på att den kan inbringa skapliga pengar. ja e bjuden 10000:- för min F50 som har slitage dessutom.
jo nog tror jag man får bra betalt bara den rätte köparen dyker upp, den här mopeden är ju unik ändå eftersom den är ny fast ändå veteran... blir nog någon museumkille eller samlare som hugger den.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
och det är du säker på?? den är ju så nära NOS man kan komma nästan. ja tvivlar inte på att den kan inbringa skapliga pengar. ja e bjuden 10000:- för min F50 som har slitage dessutom.
Din F50 är ju en Udda Monark F50! Så där tvivlar jag inte på värdet. Men compacterna är en sådan dussinmoppe. Så jag tror inte man får ut så mycket av dom. Även om det är NOS. Javisst, för rätt köpare kanske man får ut en hel del. Men att hitta den köparen... <!-- </EdIndex> --></div>
Din F50 är ju en Udda Monark F50! Så där tvivlar jag inte på värdet. Men compacterna är en sådan dussinmoppe. Så jag tror inte man får ut så mycket av dom. Även om det är NOS. Javisst, för rätt köpare kanske man får ut en hel del. Men att hitta den köparen...
Ne den heter inte ens Monark utan rent av Maraton min F50. flera som bjudit de penningarna. senast igår morse va de en o köpte tre gamla compactramar o lite 2 vxl skrot av mig för 1500:- han ville köpa av mig mopparna men icke. dem ska ja ha o fara på i sommar. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg skrev:
Ne den heter inte ens Monark utan rent av Maraton min F50. flera som bjudit de penningarna. senast igår morse va de en o köpte tre gamla compactramar o lite 2 vxl skrot av mig för 1500:- han ville köpa av mig mopparna men icke. dem ska ja ha o fara på i sommar.
Ajdå, så lika!
Har själv fått neka en del nissar som vill köpa mina moppar. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg skrev:
Ne den heter inte ens Monark utan rent av Maraton min F50. flera som bjudit de penningarna. senast igår morse va de en o köpte tre gamla compactramar o lite 2 vxl skrot av mig för 1500:- han ville köpa av mig mopparna men icke. dem ska ja ha o fara på i sommar.
Ajdå, så lika!
Har själv fått neka en del nissar som vill köpa mina moppar.
mmm så kan de va. min F50 köpte ja så pass rätt i det skicket den hade så drf spar ja den att!! samtidigt e den en perfekt rally och åkmoppe. rejäl på nåt sätt! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
pangerva skrev:Niklas ska sälja F50'n billigt till mig lite senare men han vet inte om det själv ännu
Nu har du nog drömt Per! den står bra i sitt hörn i garaget just nu. planer ligger nu på omlackering av tank och ramkåpor. ev hela ramen. men samtidigt e de förbaskat mkt jobb. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
pangerva skrev:Niklas ska sälja F50'n billigt till mig lite senare men han vet inte om det själv ännu
Nu har du nog drömt Per! den står bra i sitt hörn i garaget just nu. planer ligger nu på omlackering av tank och ramkåpor. ev hela ramen. men samtidigt e de förbaskat mkt jobb.
Jag skrev ju "lite senare". Vänta bara........ <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Nu har du nog drömt Per! den står bra i sitt hörn i garaget just nu. planer ligger nu på omlackering av tank och ramkåpor. ev hela ramen. men samtidigt e de förbaskat mkt jobb.
Jag skrev ju "lite senare". Vänta bara........
ja du det där med lite senare får du nog ändra till MYCKET senare lika så billigt ändras till DYRT. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag måste rätta lite jag hade lite fel angående compacterna, den bärnstens färgade tre växlade som ni ser på bilderna köptes inte av mopedehandlaren utan den köptes av en granne till min svärfar, han köpte den till sin dotter men hon vägrade att åka på den så den provkördes bara och ställdes undan i grannens källare tills min svärfar köpte den på 80 talet, däremot den blå tvåväxlade var ett skylt exemplar som jag skrev tidigare men den ska inte säljas just nu. Puch Alabaman köptes av landstinget i Linköping för att transportera post mellan deras olika fastigheter, den gick som post transport moped ett tag innan den ersattes av cyklar och biltransporter, mannen som brukat den som "tjänste moppe" fick köpa den av landstinget, han körde lite med den privat sen ställdes den undan i hans garage och när han hade gått bort fick min svärfar köpa den av sonen.Sonen trodde att den hade varit utrustad med någon typ av väskor i plywood när posten kördes men det är inte klart. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B