trollbomästerskapen 2013!!januari 19e..

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och jag har gjort lite hyllstädning i dag. Plockade ihop en F 50 Lite spasial.
Återkommer med bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Och jag har gjort lite hyllstädning i dag. Plockade ihop en F 50 Lite spasial.
Återkommer med bilder.
Det låter spännande :D <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bra att ni laddar på!! jag har idag gjort om och rätt hoppas jag genom att göra 5mm motorfästen till min stummis så att grejorna ska hålla! lite boxning och sedan börja koppla upp maskinen så får vi se om det funkar!!motorn är ett oprövat kort men jag får hålla tummarna! den är inte glapp i nått och har begåvats med en ny cylinder och förgasare samt ett avgasystem som förhoppningsvis kommer fungera bra med det övriga! dessutom kommer jag att kosta på ett nytt bakdäck från den ledande däcksfabrikanten golden boy ... dom ryker bra när man burnar men det är väl så mycket plast i dom så det kommer väl vara stelt som sjutton.. lite minusgrader så kommer det bli skitbra detta! men det är mycket som skall fixas innan det är dags! grill, ved, sätta bana, burgare och korv...men det ska bli kul! väl mött! <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fast jag tar nog 6 petade E-typen :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det blir tufft motstånd i år vad det verkar... <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->provkörning avklarad... jag har inte mekat klart vad det verkar.. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Provstartade Compakten , är väl inte nån favorit i tävlingen direkt :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->22_yikes.gif Har ni börjat testa redan ?

De ä ju 15 dar kvar, å mitt obj gör 65 på tvåan med slirstart utan hjulspinn på Is/snö [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] å i helgen ska det ramla dit rätt insug å soppablandare [flirt] <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

S_Compakt skrev:Provstartade Compakten , är väl inte nån favorit i tävlingen direkt :shock:
compakten har väl dubbelt så mycket ork som min apollo så du kan nog vara lugn...

"Har ni börjat testa redan ?

De ä ju 15 dar kvar, å mitt obj gör 65 på tvåan med slirstart utan hjulspinn på Is/snö å i helgen ska det ramla dit rätt insug å soppablandare "
på 2an... det gör inte min på tvåan.... blir tufft.... <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

Lasse väss skrev:22_yikes.gif Har ni börjat testa redan ?
Nej, nej! :D

Ska bara svetsa motorfästen, svarva bussningar, bygga fotbrygga, fixa bakbroms, svarva squishtopp,
bygga insug, svetsa avgassystem, fixa tändsystem, dra övrig el, köpa kedja och lite wires också...

Efter det ska jag prova lite! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->O-sunt och o-lagligt fredagskvällsnöje :sorry:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag har förberätt. en nybyggd F 50 lite annorlunda och inte asvässad. <!-- </EdIndex> --></div>
turbouffe

Inlägg av turbouffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag börjar bli lite orolig för isen.

Vi kommer inte att kunna köra ut med bilarna på den va?

Jääääävlit spännande om vädret fortsätter som det gör, den är väl nyspolad nu? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man kan alltid låta nån annan köra först , man kanske inte ska parkera som vi gjorde ifjol ... alla bilar på samma ställe :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja den vart ju spolad under veckan här när varmvädret kom men nu är den frusen och fin!! dagarna innan värmen var det ca 2 dm is! och snön som låg på sjön hindrade ju att isen fryser sig tjock så nu är förutsättningarna bättre! skulle den nu inte tjocka på sig så finns det en stor parketing på land ca 50 meter ifrån där grillen stod förra året så det är ingen fara!! jag är ju ledig hela veckan innan spektaklet och givetvis så skall vi borra och kolla alllt innan vi släpper loss er på sjön, så du kan sova lugnt uffe! vi vill ju inte gå igenom med våran plogutrustning heller! väl mött! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar