NOS Compacten ochAlabaman med bilder

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilka pärlor .... :shock:

Alabaman [flirt] <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Ynglar av sig

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lasse, det var det jag menar när jag sa att två Puchar gärna ynglar av sig till fler. Har scannat in en Kridlerbroschyr åt dig så du kan lugna ner dig. Har du nån annan mailadress jag kan skicka den på, eller är det lassevass@dalahästen.com som gäller ? <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
NiklasHögberg

Re: Ynglar av sig

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Caddylasse skrev:Lasse, det var det jag menar när jag sa att två Puchar gärna ynglar av sig till fler. Har scannat in en Kridlerbroschyr åt dig så du kan lugna ner dig. Har du nån annan mailadress jag kan skicka den på, eller är det lassevass@dalahästen.com som gäller ?
om minet e kass så e de ngt i stil med mandolinerna@telia.com men ja e inte säker. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har aldrig förstått varför man satt dit de färgade linjerna (stripesen) på ena benskyddet. De förstör ju allt. Utan dem hade det ju varit jättefint.

Annars en fin Alabama även om jag föredrar den tidiga ljusblå :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Caddylasse skrev:lassevass@dalahästen.com

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Caddylasse skrev:Lasse, det var det jag menar när jag sa att två Puchar gärna ynglar av sig till fler. Har scannat in en Kridlerbroschyr åt dig så du kan lugna ner dig. Har du nån annan mailadress jag kan skicka den på, eller är det lassevass@dalahästen.com som gäller ?
:lol: :lol: Ni är för tokiga 8)

Tack Lasse !

mandolinerna@hotmail.com

:thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Lasse väss skrev:
:lol: :lol: Ni är för tokiga 8)

Tack Lasse !

mandolinerna@hotmail.com

:thumb:
helt vilse va ja inte. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
JK

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nog för att man gillar Puch men Alabaman är fan inte vacker att se på alltså :D <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Till Alabaman finns det även vindruta samt backspeglar som satt på när min svärfar köpte den.Är någon intresserad av att köpa någon av dessa mopeder så skicka mig ett PM så får ni kontaktuppgifter till min svärfar direkt.
Priset är 13000:- eller hbj för compacten och 16000:- för alabaman och detta är inte prutbart. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Priserna

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker inte det är dyrt egentligen. Kan dock bara bedöma Alabaman. Jag har en i liknande skick. ( Den som var på framsidan i tidningen moped). Betalade visserligen lite mindre men vill nog påstå att det är nästan omöjligt att renovera en risig Alabama till detta nyskick för mindre pengar.
Och då är det ju helt klart roligare med en orenoverad i nyskick. Problemet är ju bara att lågmilare vill man ju inte köra så mycket.
Jag har ju löst detta med att ha många lågmilare, men alla kan ju inte göra så.

Hade köpt den direkt om jag inte redan hade en. Slå till är mitt tips. Är det nån som är närig så kan du ju också köpa den och sen lägga ut den på tradera, den auktionen kommer att sluta runt 20 000 kr är min gissning. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
patricw

Inlägg av patricw »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du orkar och har lust så får du gärna ta fler bilder ifrån alla möjliga vinklar och vrår, så man ser kablar och wirar och allt annat hur det skall vara draget original. Brickor vid fram och bakhjul är också intressant.
Ladda gärna upp bilderna högupplöst i en Zipfil till t.ex:

http://www.filedropper.com/

//Patric <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fin Compact!!!! Verkar vara värd varje krona men den ska absolut inte köras utan bara visas upp. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

Raketsport skrev:Riktigt fin Compact!!!! Verkar vara värd varje krona men den ska absolut inte köras utan bara visas upp.
Håller med men man hamnar i ett vacuum som jag ser det.
Man vill egentligen köra moppen för att den är så fin men om man kör den så försvinner nyskicket och till slut är det bara en fin bruksmoppe.

Om man har ett museum eller en samling som visar upp må det vara hänt att ha moppen stående men om man inte har är det helt bortkastat. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Raketsport skrev:Riktigt fin Compact!!!! Verkar vara värd varje krona men den ska absolut inte köras utan bara visas upp.

tycker oxå att de fina mopparna är prisvärda...och visst skulle de va kul att lufta dom på nåt enstaka mopperally...men tyvärr har man ju inte den ekonomin att köpa för just nu.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag funderar på om jag inte ska skrapa ihop pengarna och köpa compacten och sen ställa undan den i ett stort varmförråd jag har, ekonomin är inte på topp jag har precis beställt ny bil och får den levererad nästa vecka då åker ju en nätt summa:-( Har åkt Saab dom sista 10 åren men har nu beställt en Peugeot en miljöbil, dom gjorde en fuling och registrerade den den 29 dec och då fick man dom fem skattefria åren..... <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Skriv svar