Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på torsdag blir de visst en customiserad fs1, en jawa tws, och en puch i delar...eller en nevada som saknar motor o massa annat... <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
bryggaren

2 ggr flaka, eller nja 1½.

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så har man köpt flakmoppe. Lackering sker snart, jag tror jag lackar den grå/blå som dom tidiga MCB 1194 va. Någon som vet skillnaden på 1194 - 1189, förutom färg? Någon som har en skaplig kort flakram till salu?

Bild

Bild
Puchmotorn är komplett och till salu, sedvanligt kopplingsljud sa den jag köpte grejerna av.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns väl ingen anledning att begränsa sig till standardfärgerna på ett sånt objekt.
lacka den som du tycker blir snyggt.
om jag fattat rätt så gick det att beställa dom med företagets färger direkt från fabrik.
postgul, teleorange och militärgrön är dom vanligaste. men det gick nog att få även i mindre serier.

men plocka ihop den först och helst provkör. sen plockar du isär och lackar.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->PS
jag kan rekomendera att montera orginalstyre till puch florida på packmoppen. ger jätteskön körställning.

Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev inget byte me en snubbe me puchen, jawan, o fs1...så då tog jag chansen på ett annat objekt istället! en åkergräsklippare, med huskvarna motor på, och fick en motor som det står "made in usa" med utgående axel på på köpet....kollade även på en voltad 140 a-traktor...nu äre snart köpförbud! <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:men plocka ihop den först och helst provkör. sen plockar du isär och lackar.

erlan
Hur tänker du nu? Är inte det dubbelarbete? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
doggen96

Inlägg av doggen96 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->köpte ett underliggande homoet till min MT5:a 8) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va f-n är en homoet??? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

56:an skrev:Va f-n är en homoet??? :?
En tillverkare av avgasrör av mestadels avstämd typ för bland annat Honda MT. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen bild än, men det blev en Yamaha ET340T-83 ikväll :)
Verkar vara hyffsad, men då jag kom hem och skulle strta den o köra av släpvagnen så surade den ner istället för att starta.
Min vanliga tur med dessa maskiner, hade en förut som betedde sig skumt också.
Men den gick fint när jag hämtade den, så jag vet ju att skotern är ok egentligen :)

Så vintern kanske är räddad i år också, utan skoter blir man ju knäpp på vintern här. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Amarace skrev:Ingen bild än, men det blev en Yamaha ET340T-83 ikväll :)
:cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

56:an skrev:
erlan skrev:men plocka ihop den först och helst provkör. sen plockar du isär och lackar.

erlan
Hur tänker du nu? Är inte det dubbelarbete? :shock:
det kan det vara om man har tur. men när det är blandade delar som här
så är det lite jobbigt att upptäcka att prylarna inte riktigt passar ihop när dom är nylackade. en vanlig moppe är ju trevligt att kolla så den inte är ramsned till ex.

Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Neifelheim skrev:Blev inget byte me en snubbe me puchen, jawan, o fs1...så då tog jag chansen på ett annat objekt istället! en åkergräsklippare, med huskvarna motor på, och fick en motor som det står "made in usa" med utgående axel på på köpet....kollade även på en voltad 140 a-traktor...nu äre snart köpförbud!
Du är för härlig :thumb: (inget illa ment nu !) du hittar dom mest förunderliga grejor hela tiden :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Lasse väss skrev:
Neifelheim skrev:Blev inget byte me en snubbe me puchen, jawan, o fs1...så då tog jag chansen på ett annat objekt istället! en åkergräsklippare, med huskvarna motor på, och fick en motor som det står "made in usa" med utgående axel på på köpet....kollade även på en voltad 140 a-traktor...nu äre snart köpförbud!
Du är för härlig :thumb: (inget illa ment nu !) du hittar dom mest förunderliga grejor hela tiden :lol:
haha ja, jag inser mer o mer att jag har mer ideer än vad jag har tid o skruva...snart dags o skriva ner eller rita innan jag skaffar objektet! :roll: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

nya objektet...får inte soppa, måste renovera förgasaren...

Bild

MADE IN USA (motorn) och en huskvarna sitter på... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar