Crescent Compact 2VXL 120cc

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan ta lite nya bilder men jag har lyckats kapsla in allting så himla bra så det går inte att se något. Jag funderar på att sätt i dubbla lameller och med min hemmabyggda lösning som jag byggde i början på nittiotalet kräver att jag måste ta i sär hela motorn, då kan jag ta lite kort. Men jag kan inte säga när detta blir för jag har ju precis satt ihop allt... så det orkar jag inte i nuläget! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste bara fixa ett filmklipp .. "soundet" vill jag höra <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: Vilket ljud det skulle var i en sån där två cylindrig vill höra
15 poäng av 10 möjliga Hel frän sachs 8) vill höra ljudet på den <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är ett litet filmklipp inspelat i all hast. Har precis satt i ställbara munstycken och det är lite knepigt att ställa in så det köver sig lite på låga varv samt att den inte varvar ut riktigt helt. Den går bra ändå men den kan allt gå lite bättre!!!

http://www.youtube.com/watch?v=YikZOowuPko

Och en liten kortis...

http://www.youtube.com/watch?v=NLzSVVGNxaE <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fan va häftigt den låter.. :drewl: :drewl: blir ju riktigt avis på den räcern...der ju ut att röra på sig oxå... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt :shock:
För att synka förgasarena kan man ha två vakummätare mellan förgasare och cylinder.
När instumenten visar lika på halv och helgas är dom synkade, då drar båda cylindrarna lika. Om ena cylindern drar mera kommer den andra att nypa av bränslebrist. Om visarna på instrmenten fladdrar från puserna i insuget kan man montera utjämnare på slangarna,två lika bränslefilter exepelvis,eller andra burkar lika stora.
Instrumentena fins på Biltema och är ganska billiga. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är rätt mycket man ska tänka på när man har dubbla motorer med andra ord. Nä serru det räcker att en jävlas. Blire två ja då äre åt helve**e :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Drar på rätt bra! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fy fan vilken cool moppe 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:Det är rätt mycket man ska tänka på när man har dubbla motorer med andra ord. Nä serru det räcker att en jävlas. Blire två ja då äre åt helve**e :evil:
Trecylindriga Penta utombordare som hade tre förgasare :roll: inte nog med det dom hade tre brytarspetsar också och allt skulle "lira" Dessutom vred sig tändplattan innan förgasarna började att öppna. Men dom gick gudomligt när dom var rätt instälda, det snorkade så vackert på akterspegeln. :D <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Otroligt, sicket ljud! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:
NRoos skrev:Det är rätt mycket man ska tänka på när man har dubbla motorer med andra ord. Nä serru det räcker att en jävlas. Blire två ja då äre åt helve**e :evil:
Trecylindriga Penta utombordare som hade tre förgasare :roll: inte nog med det dom hade tre brytarspetsar också och allt skulle "lira" Dessutom vred sig tändplattan innan förgasarna började att öppna. Men dom gick gudomligt när dom var rätt instälda, det snorkade så vackert på akterspegeln. :D
Tidsfördriv för dom med mycke pengar och ork :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->så :twisted: häftig <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:twisted: Vilket ljud när den drar i väg ett elakt ljud <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är riktigt imponerad!!! Fantastiskt rolig att se och höra :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar