Crescent Compact 2VXL 120cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan ta lite nya bilder men jag har lyckats kapsla in allting så himla bra så det går inte att se något. Jag funderar på att sätt i dubbla lameller och med min hemmabyggda lösning som jag byggde i början på nittiotalet kräver att jag måste ta i sär hela motorn, då kan jag ta lite kort. Men jag kan inte säga när detta blir för jag har ju precis satt ihop allt... så det orkar jag inte i nuläget! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är ett litet filmklipp inspelat i all hast. Har precis satt i ställbara munstycken och det är lite knepigt att ställa in så det köver sig lite på låga varv samt att den inte varvar ut riktigt helt. Den går bra ändå men den kan allt gå lite bättre!!!
http://www.youtube.com/watch?v=YikZOowuPko
Och en liten kortis...
http://www.youtube.com/watch?v=NLzSVVGNxaE <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.youtube.com/watch?v=YikZOowuPko
Och en liten kortis...
http://www.youtube.com/watch?v=NLzSVVGNxaE <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fan va häftigt den låter..
blir ju riktigt avis på den räcern...der ju ut att röra på sig oxå...
<!-- </EdIndex> --></div>



fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt 
För att synka förgasarena kan man ha två vakummätare mellan förgasare och cylinder.
När instumenten visar lika på halv och helgas är dom synkade, då drar båda cylindrarna lika. Om ena cylindern drar mera kommer den andra att nypa av bränslebrist. Om visarna på instrmenten fladdrar från puserna i insuget kan man montera utjämnare på slangarna,två lika bränslefilter exepelvis,eller andra burkar lika stora.
Instrumentena fins på Biltema och är ganska billiga. <!-- </EdIndex> --></div>

För att synka förgasarena kan man ha två vakummätare mellan förgasare och cylinder.
När instumenten visar lika på halv och helgas är dom synkade, då drar båda cylindrarna lika. Om ena cylindern drar mera kommer den andra att nypa av bränslebrist. Om visarna på instrmenten fladdrar från puserna i insuget kan man montera utjämnare på slangarna,två lika bränslefilter exepelvis,eller andra burkar lika stora.
Instrumentena fins på Biltema och är ganska billiga. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
inte nog med det dom hade tre brytarspetsar också och allt skulle "lira" Dessutom vred sig tändplattan innan förgasarna började att öppna. Men dom gick gudomligt när dom var rätt instälda, det snorkade så vackert på akterspegeln.
<!-- </EdIndex> --></div>
Trecylindriga Penta utombordare som hade tre förgasareNRoos skrev:Det är rätt mycket man ska tänka på när man har dubbla motorer med andra ord. Nä serru det räcker att en jävlas. Blire två ja då äre åt helve**e


-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Tidsfördriv för dom med mycke pengar och orkConrad Engström skrev:Trecylindriga Penta utombordare som hade tre förgasareNRoos skrev:Det är rätt mycket man ska tänka på när man har dubbla motorer med andra ord. Nä serru det räcker att en jävlas. Blire två ja då äre åt helve**einte nog med det dom hade tre brytarspetsar också och allt skulle "lira" Dessutom vred sig tändplattan innan förgasarna började att öppna. Men dom gick gudomligt när dom var rätt instälda, det snorkade så vackert på akterspegeln.

- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt: