Mamba

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fast Mustangfabriken tog ju sitt förnuft till fånga till slut och monterade en Sachs. :D <!-- </EdIndex> --></div>
rollymcpolly
Kontakt:

Inlägg av rollymcpolly »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sak jag kom på nu precis var att hastighetsmätaren inte fungerar på den, och jag kollade över moppen nu och där sitter inget som går från mätaren ner till nåt av hjulen :? Nån vänlig själ som kan förklara vad som ska sitta där och hur det ska sitta? :) <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hastighetsmätardrivningen sitter i motorn på mamban. Ta bort kickkåpan, så ser du en mässingskruv, som du skruvar på mätarwiren. <!-- </EdIndex> --></div>
rollymcpolly
Kontakt:

Inlägg av rollymcpolly »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
BjörnK skrev:Hastighetsmätardrivningen sitter i motorn på mamban. Ta bort kickkåpan, så ser du en mässingskruv, som du skruvar på mätarwiren.
Aha, tack för hjälpen :)

Ska bara hitta en mätarwire också, vet nån var man kan hitta en sån?? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Tommy

Inlägg av Tommy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du original mätaren (Huret) så ska du ha en wire vdo huret hi8ttade inte pärmen just nu men jag tror att den ska vara omkring 700 mm lång
finns svart på några ställen men själv jagar jag grå till kommande renoveringar.
ska kolla när jag hittar pärmen om det inte står där
MVH Tommy <!-- </EdIndex> --></div>
Mustang Mamba 72
Mustang Mamba 74
Mustang Mamba 75
Mustang Mamba 77
Mustang Cross Special 73
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De är lite knepiga att få tag i de där hastighetsmätarvajrarna med tjock Huret i ena änden och VDO smalare i andra och med rätt längd.
Ett tips kan vara att byta hastighetsmätaren till en VDO mätare, då har du större möjligheter att hitta rätt längd. <!-- </EdIndex> --></div>
rollymcpolly
Kontakt:

Inlägg av rollymcpolly »

Tommy skrev:Har du original mätaren (Huret) så ska du ha en wire vdo huret hi8ttade inte pärmen just nu men jag tror att den ska vara omkring 700 mm lång
finns svart på några ställen men själv jagar jag grå till kommande renoveringar.
ska kolla när jag hittar pärmen om det inte står där
MVH Tommy
Okej, jag tror att det är original mätaren som sitter på, det gör inget att den är svart, ska ju bara ha igång den så att den funkar :)

Du verkar ju ha en diger samling av mambor tommy :)

Måste bara säga vilket bra forum detta är, väldigt snabba och bra svar stort plus till er alla :) <!-- </EdIndex> --></div>
Martinmamba
Kontakt:

Inlägg av Martinmamba »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul med fler mambor här på forumet :) Jag renoverade min mamba förra vintern, om du vill kan du kolla in tråden, finns kanske något som kan hjälpa.

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=8614&highlight=&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
rollymcpolly
Kontakt:

Inlägg av rollymcpolly »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå nu är julledigheten över så nu får man väl se till att få lite fart på skönheten, har upptäckt att jag behöver införskaffa lite reservdelar :)

Har någon nåt bra tips på var det är bra att handla?? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Norscand
mopedfantasterna
Tradera under Mustangfliken

Kjtools när det gäller motordelar

Finns säkert fler, det beror ju på vad du letar efter <!-- </EdIndex> --></div>
rollymcpolly
Kontakt:

Inlägg av rollymcpolly »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, sitter här och funderar lite på årsmodellen på moppen, har fått för mig att det är en -76, men blir lite osäker när jag kollar runt på andra mambor här på forumet :?

Hur kan man få reda på vilken årsmodell det är?? <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cylindern ser ut som årsmodell 76 i kombination med rundmotorn <!-- </EdIndex> --></div>
rollymcpolly
Kontakt:

Inlägg av rollymcpolly »

BjörnK skrev:Cylindern ser ut som årsmodell 76 i kombination med rundmotorn
Okej, jag har även det nedre motorfästet också, tyckte mig se nån här på forumet som skrev att det inte kom förrän -78 stämmer det??? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

rollymcpolly skrev:
Okej, jag har även det nedre motorfästet också, tyckte mig se nån här på forumet som skrev att det inte kom förrän -78 stämmer det???
Stämmer bra, skulle tippa på att din moppe är från 1978-80,
1978 kom nya ramen med undre motorfästet samt utanpåliggande tändspole, Mamba-2 hade kvar den äldre typen av framgaffel (som i ditt fall).

2-växlade Mustanger fick aldrig nya kantmotorn utan de köpte rundmotorn med minitherm "'Til The Bitter End", men ta och kolla motorbrickan om det inte står tillverkningsår där. <!-- </EdIndex> --></div>
rollymcpolly
Kontakt:

Inlägg av rollymcpolly »

Cobra5000 skrev:
rollymcpolly skrev:
Okej, jag har även det nedre motorfästet också, tyckte mig se nån här på forumet som skrev att det inte kom förrän -78 stämmer det???
Stämmer bra, skulle tippa på att din moppe är från 1978-80,
1978 kom nya ramen med undre motorfästet samt utanpåliggande tändspole, Mamba-2 hade kvar den äldre typen av framgaffel (som i ditt fall).

2-växlade Mustanger fick aldrig nya kantmotorn utan de köpte rundmotorn med minitherm "'Til The Bitter End", men ta och kolla motorbrickan om det inte står tillverkningsår där.
Okej, jag har kollat motorbrickan och där är bara de första tre siffrorna i årtalet synliga, så det är inte till så mycket hjälp :( <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar