Mustang 617 numer Simme42:s projekt!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nänä, inte alls för risigt!
Viktigt med bredd på forumet, såväl vad gäller märken som graden av renovering. <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den där blir kanonfin, gillar att du väljer att inte lacka om! :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->era positiva reaktioner på projektet värmer. tanken e att den inte ska kosta för mkt. hittills kostat 1150:- kan man stanna under 2500:- så vore det bra! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Se där!

Har varit frånvarande ett tag och missat denna. Härligt objekt och vad komplett den verkar :D

Bara att gratulera! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Se där!

Har varit frånvarande ett tag och missat denna. Härligt objekt och vad komplett den verkar :D

Bara att gratulera!
enda ja sett som egentligen saknats är rullen till gashandtaget. sen va sadel o däck kass. men för 1000:- får man inte mkt moped! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dina projekt är alltid spännande o kika i...så fortsätt så blir det som affe säger : GULDFISK :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->projektet går med halvfart. men ja lyckades finna samtliga saknade delar till kicken så nu e de i sin ordning. o snyggt vart de tycker ja.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
simme42

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt den kicken är schysst. Hade vart hel fel med en nyare modell <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

simme42 skrev:Snyggt den kicken är schysst. Hade vart hel fel med en nyare modell
mmm försöker i möjlig mån hålla mig till originalutseendet. skulle vilja hitta en sliten späckhuggarsadel som skulle platsa fint på denna! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
simme42

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en fast trasig i klädseln vad jag minns kan försöka komma ihåg o fota den imorrn.vad är det för fel på sadeln du har? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->späckhuggare skulle passa bättre tycker ja o gärna sliten´. demm hade ju den typen original. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här går de segt. men cyllen hr kommit. sen kollade ja över en av alla som följde med o den va bättre än väntat efter rengöring. beställt specialgjorda pinnbult till avgassidan. simtus gör som har M8 o sedan ner till m6. så räddar jaencylle som hade kanonfint lopp. däck kommer i veckan så nuni sätter de fart. detta lik ska bli mellstamoppe. men sen får nog även rouletten o maraton följa me! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här skyndar ja långsamt. ekonomin bromsar mig lie just nu. mat på bordet e viktigast just nu. men unade mig eb NOS vertex kolv som var suveränt fin. passade som handen i handsken i en av cyllarna som va me i köpet. SIMTUS har gjort pinnbultar till avgasröret då dem borrat bort dem gamla nån gång. så ja gängade M8 där så gjorde han med M8 och sen ner till M6 åt mig. fuggen köptes in för 150:- tratten vart fin efter rengöring.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det med Mustangprojektet, Niklas?
Ser fram emot lite uppdatering!
Jag lyckades få tag i en passande förgasartratt på Tradera för en billig peng, ibland har man tur. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

BjörnK skrev:Hur går det med Mustangprojektet, Niklas?
Ser fram emot lite uppdatering!
Jag lyckades få tag i en passande förgasartratt på Tradera för en billig peng, ibland har man tur.
det har tyvärr stannat lite i detta projekt. men inom kort skall det igång ja har samlat ihop delar så det kan ta fart. bara däck som skall köpas men ekonomin bromsar lite, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar