Athena 70cc

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
simme42
Inlägg: 595
Blev medlem: 22 jun 2009, 23:00
Ort: linköping

Athena 70cc

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[img][img]http://img29.imageshack.us/img29/1972/img0636nsw.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img][img][img]http://img842.imageshack.us/img842/3523/img0637h.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]
På första bilden så öppnar det ju inte helt vid spolkanalerna.bild2 med en spacerpackning 3mm ska det verkligen behövas en höjning av cylindern då är det ju felkonstruerat.ska man plana toppen eller cyllen för att kompensera höjningen.Det är ju en Zundapp men det kanske har mindre betydelse <!-- </EdIndex> --></div>
G-son
Inlägg: 1056
Blev medlem: 10 aug 2009, 23:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpeskräp ju, det är alltid halvfabrikat när man köper trimdelar till "äldre" moppar. :wink:

Bry dig inte så mycket om portarnas nerkant. Porthöjden (durationerna) är däremot viktiga, så koncentrera dig på det istället. Nerkanten blir vad det blir, eventuellt kan du ha lite slipjobb där för att justera det när allt annat fått sin bestämda plats. <!-- </EdIndex> --></div>
simme42
Inlägg: 595
Blev medlem: 22 jun 2009, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får fördjupa mig i Durationernas värld <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3240
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom ihåg att smörja in kolven med 2 taktsolja innan start <!-- </EdIndex> --></div>
simme42
Inlägg: 595
Blev medlem: 22 jun 2009, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Kom ihåg att smörja in kolven med 2 taktsolja innan start
Brukar hälla in nån cl o dra runt några varv innan toppen monteras <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Höjer du 3 mm så Kommer Boost hålen på kolven att titta ut i insuget.
Och så får du en väl tuff duration om du åker 3 pet dappe.
Håller på med en 5 växlad Zundapp med lite special och konstaterade luckorna i kolven tittade fram.
Så då blev det sedvanlig höjning av överströmningskanalerna med lilla luft vinkel maskinen. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
simme42
Inlägg: 595
Blev medlem: 22 jun 2009, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är 5vxl ska ordna en gradskiva och försöka lära mig durationer.det är väl som att lära sig o cykla när man kan det så sitter det <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
simme42 skrev:Det är 5vxl ska ordna en gradskiva och försöka lära mig durationer.det är väl som att lära sig o cykla när man kan det så sitter det
Då så !! Grad skiva finns på nätet.
Då går det att ha riktigt stygga durationer om du ska ha aktivt system.
Vet ej din kunskap om möjligheter i pojkrummet.Men har du förutsättningarna så Flytta upp cyllen utan att hålen tittar fram och öka durationen på bost kanalerna och avgasporten och på med en 24 mm förgasare så blir det bus moped . <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar