Såg just en bild på "ettans mopeder" på en sachsmotor med beige/brun olja som tydligen betyder att det kommit vatten i oljan. Precis så såg min olja ut också, och på bilden kan ni se att det börjat rosta här o var inne i motorn...
Räcker det med en ny packning, eller hur kan det komma in vatten i motorn annars?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Plocka isär lamell paketet och gör rent ordentligt den rost som finns kan du nog slipa bort med en smärjelduk byt lameller till nya.
Du kan ju passa på att kolla koplinslagret när du ändå har kåpan borta.
Kondens vatten i oljan blir det väl med tiden och är inget att fundera på så mycket,ny packning och saken är biff.
Kolla även kopplings korgens sidor där lamellhållarna skall i så att det inte är hugg efter lamellerna det resulterar i in slirande koppling.
Finns förklarat på raketsports emenenta sida hur du fixar en slirande koppling. <!-- </EdIndex> --></div>