Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
ughla

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
igasen skrev:
ughla skrev:Tack kirre, skapare utav detta förunderliga tingest:

[img]http://forumbilder.se/images/975^20131004496553.jpg[/img]
I garaget ?
litet mest hela tiden tror jag bestämt :) <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

smalltown skrev:
erlan skrev:
jag skulle gärna vilja se en bild på ovansidan på den toppen.

erlan
Den är ju som bekant inte särskilt vacker tyvärr... Men i detta fall får funktionen gå före utseendet. Det skall bli roligt att se vad skillnaden blir. Jag har ju min omodifierade kvar också.

Bild
jag hade fått för mig att Roffe svetsade upp godset i topparna han modifierar. det var därför jag var nyfiken på hur det såg ut.
Men jag tackar för bilden i alla fall.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inget nytt inköp idag...:(

Skulle hämtat en snäppet större fyrhjuling, för att ha o ploga med....

priset uppgjort, och jag väntar på att få hämta, och får svaret : jag var ute o provade, jag ska nog ha kvar den....*suckar djupt*.

Sålde min 110a för o kunna köpa denna...och snubben visste om att de va så. Skulle få svar imorgon om han ångrar sig...å nu sitter man med 3000 i näven, och sur som en citron :( <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Neifelheim skrev:Inget nytt inköp idag...:(

priset uppgjort, och jag väntar på att få hämta, och får svaret : jag var ute o provade, jag ska nog ha kvar den....*suckar djupt*.

Sålde min 110a för o kunna köpa denna...och snubben visste om att de va så. Skulle få svar imorgon om han ångrar sig...å nu sitter man med 3000 i näven, och sur som en citron :(
vad va de för hjuling du skulle köpa då?? jobbar med såna makapärer på jobbet! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

NiklasHögberg skrev:

Sålde min 110a för o kunna köpa denna...och snubben visste om att de va så. Skulle få svar imorgon om han ångrar sig...å nu sitter man med 3000 i näven, och sur som en citron :(
vad va de för hjuling du skulle köpa då?? jobbar med såna makapärer på jobbet!
200cc badboy. Med snökedjor... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Neifelheim skrev:
NiklasHögberg skrev:

200cc badboy. Med snökedjor...
ok ok på de viset. kina maskin med andra ord. tyvärr har ja inte mkt till övers för dem. men alla gillar olika. har sj ingen egen men skruvar med hjulingar samt säljer <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

smalltown skrev:VRM-topp till Kromisen. 8)

Bild
Så ska det se ut , med klackarna kvar och allt, min lite billiga kopia har inte dom och behöver en packning eller lite smet :cry:

Vad kostade den ?
fatchance skrev:Någon som testat en sådan här ostrypt CDI-box utan varvstop på ett Kokusan?

Och, någon skillnad isf?

Bild
Nån som märkt av nåt varvstopp på originalboxen ? <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

NiklasHögberg skrev:
Neifelheim skrev:
NiklasHögberg skrev:

ok ok på de viset. kina maskin med andra ord. tyvärr har ja inte mkt till övers för dem. men alla gillar olika. har sj ingen egen men skruvar med hjulingar samt säljer
inge fel på dom =)

har en japanare ståendes, en adley 300 som voltregulatorn e bränd på, så lite jobbig o få igång (laddar inte batteriet).

så i värsta fall får jag väl ta o fixa den... <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

S_Compakt skrev:

Nån som märkt av nåt varvstopp på originalboxen ?
Vid 10500 - 11000 någonstans så säger det stopp... :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Neifelheim skrev:
NiklasHögberg skrev:
Neifelheim skrev:
NiklasHögberg skrev: vad va de för hjuling du skulle köpa då?? jobbar med såna makapärer på jobbet!
ok ok på de viset. kina maskin med andra ord. tyvärr har ja inte mkt till övers för dem. men alla gillar olika. har sj ingen egen men skruvar med hjulingar samt säljer
inge fel på dom =)

har en japanare ståendes, en adley 300 som voltregulatorn e bränd på, så lite jobbig o få igång (laddar inte batteriet).

så i värsta fall får jag väl ta o fixa den...
småfel hela tiden på kineserna tycker ja men ja jämför dem väl iofs med arctic cat och Suzuki o då e de stor skillnad. regulatorn te adly e nog inte så dyr! för övrigt e väl inte adly japan utan snarare kina/taiwan?! vi hade de märket hos oss en tid men ej längre! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->inge fel på dom =)

så i värsta fall får jag väl ta o fixa den...[/quote]

småfel hela tiden på kineserna tycker ja men ja jämför dem väl iofs med arctic cat och Suzuki o då e de stor skillnad. regulatorn te adly e nog inte så dyr! för övrigt e väl inte adly japan utan snarare kina/taiwan?! vi hade de märket hos oss en tid men ej längre![/quote]

Adley är japanare så de e.

Nja, servar man dom, och underhåller dom rätt (som med allt) så är de inga problem. regulatorn är inte dyr, men frakten kostar (USA).... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Neifelheim skrev:inge fel på dom =)

så i värsta fall får jag väl ta o fixa den...
småfel hela tiden på kineserna tycker ja men ja jämför dem väl iofs med arctic cat och Suzuki o då e de stor skillnad. regulatorn te adly e nog inte så dyr! för övrigt e väl inte adly japan utan snarare kina/taiwan?! vi hade de märket hos oss en tid men ej längre![/quote]

Adley är japanare så de e.

Nja, servar man dom, och underhåller dom rätt (som med allt) så är de inga problem. regulatorn är inte dyr, men frakten kostar (USA)....[/quote]

då ja har kontakt med generalagenten för adly så vet ja att de e taiwan. klipper in text från agentens sida. HER CHE MOTOR Co. LTD. heter fabriken som
tillverkar Adly och ligger i Taiwan. himla skillnad på taiwan o japan. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->då ja har kontakt med generalagenten för adly så vet ja att de e taiwan. klipper in text från agentens sida. HER CHE MOTOR Co. LTD. heter fabriken som
tillverkar Adly och ligger i Taiwan. himla skillnad på taiwan o japan.[/quote]

Där ser man =) lärt mig nått nytt då =) Tur för mig att alla original delar är utbytta mot riktiga grejjor. har traktormönstrade däck bak, så kan köra i 1 meters djupsnö med ultimat grepp! <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Här är monstret :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Neifelheim skrev:då ja har kontakt med generalagenten för adly så vet ja att de e taiwan. klipper in text från agentens sida. HER CHE MOTOR Co. LTD. heter fabriken som
tillverkar Adly och ligger i Taiwan. himla skillnad på taiwan o japan.
Där ser man =) lärt mig nått nytt då =) Tur för mig att alla original delar är utbytta mot riktiga grejjor. har traktormönstrade däck bak, så kan köra i 1 meters djupsnö med ultimat grepp![/quote]

ja man får byta ett gäng delar samt gåigenom o se till att de e bra bultar överallt så grejerna sitter ihop. slänger in ett foto på en ganska frän modell vi säljer!
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar