<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du menar att det är flytande syre i behållaren och så är bensintanken borta men ska sitta i den fyrkantiga hållaren...? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett batteri där och en tank med flytande väte gör susen.
Skulle föredra fjärrkontroll vid provstarten... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker fortfarande den är mysko med två utblås annars skulle det övre röret inte vara konat för att maxa utloppshastigheten. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trattformat insug...Annars andvände redan Tyskarna pulsjet till sin V-1. Förekomm som modelflygsmotor efter kriget men var för brandfarlig för det ändamålet och idag finns det ju äkta jetmotor för modellflygare med stor plånbok. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
HSE skrev:Trattformat insug...Annars andvände redan Tyskarna pulsjet till sin V-1. Förekomm som modelflygsmotor efter kriget men var för brandfarlig för det ändamålet och idag finns det ju äkta jetmotor för modellflygare med stor plånbok. Mvh HSE.
Hmm... varför rikta insuget bakåt i en U-formad böj det är ju effektstjälande på alla sätt och vis... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om inte jag missminner mig så är båda rören både insug och utblås.
när gaserna blåser ut så drar gashastigheten ut så mycket att det blir undertryck i rören. sen drar den in frisk luft som antänds när det blir lagom blandning mellan syre och bränsle.
det finns säkert någon här som kan mer, det är länge sen jag fick funktionen beskriven.